Publicitat
Publicitat

SEGON ANY DE L'ASTURIÀ A L'ESCUDERIA FERRARI

Fernando Alonso: "Em sento un líder dins l'equip, però No el líder"

Objectiu "Disposar d'un bon cotxe des del començament per guanyar el Mundial 2011" Favorits "Sebastian Vettel és el campió, però, en igualtat de cotxes, ho és Schumacher" Subcampió "Com més hi penso, més satisfet i orgullós estic del 2010" 

L'any passat, aquí al cor de les Dolomites, semblava que Fernando Alonso portés molt més que un parell de mesos a Ferrari. Ara fa l'efecte que hi dugui cinc o sis vides. Tranquil, il·lusionat per la temporada que comença i... lesionat en una cama. Va caure fent esport durant les vacances, res d'importància. No ha pogut esquiar tant com voldria, però aquesta tarda anirà a totes a la cursa amb cotxes i karts sobre el gel de Madonna di Campiglio.

Tens la sensació que fa més d'un any que ets a Ferrari?

Potser sí. He viscut experiències molt bones amb aquest equip. L'ambient a Ferrari és espectacular, i aquí m'hi trobo molt a gust, com a casa.

Estàs passant l'hivern més tranquil de la teva vida?

No ho havia pensat, però tens raó. La prohibició de fer tests ens obliga a estar aturats, si més no fins a la presentació del cotxe [el dia 28 de gener a Maranello] i fins als primers entrenaments [al circuit de Xest, a principis de febrer].

Amb la meva consolidació a l'equip, i sense rumors de canvis d'escuderia durant l'hivern, tot està molt més tranquil.

Et sents el líder de l'equip Ferrari?

Em sento com un líder. Pel meu caràcter, per la meva manera de treballar. M'agrada estar al cas de tot, implicar-m'hi, i conduir els meus en la direcció que vull. Per tant, sí que em sento un líder dins de l'equip, però no el líder. Ho vull deixar clar per evitar polèmiques. A Ferrari no hi ha líder. El nom és el que ens uneix a tots, i el que està per damunt de tot. De mi, dels enginyers, de Stefano [Domenicalli, el director de la Scuderia], de tot el món. Només el president Montezzemolo pot dir que és el líder de Ferrari.

Quins són els objectius per a aquesta temporada?

L'expectativa és lluitar pels dos títols [pilots i constructors] des del primer moment després d'un 2010 molt interessant. Hem de ser combatius sempre. Cal disposar d'un cotxe bo des del principi de temporada. Això ens va faltar l'any passat. Vam començar bé, amb la victòria a Bahrein, però després vam patir molt des de la tercera fins a la desena cursa del Mundial. Aquest any hem d'evitar aquestes davallades i també haver de perdre temps en el desenvolupament del cotxe en relació a la resta de rivals. Nosaltres no els podem facilitar que vagin encadenant èxits.

El títol es va escapar amb l'errada estratègica d'Abu Dhabi?

En un equip els campionats els guanyem i els perdem junts. Després de la cursa és fàcil parlar d'errades estratègiques. Vam fer errades. Si volem un any perfecte, aquest ho ha de ser del març al novembre. S'aprèn més de les derrotes, que et fan analitzar-ho tot molt més a fons, que de les victòries. L'èxit no sempre et fa rumiar en què pots millorar. Però, com més hi penso, més satisfet i orgullós estic de com va anar l'any passat, i d'haver lluitat pel campionat fins a l'últim moment.

Guanyar un subcampionat de Fórmula 1 no ha de ser fàcil. ¿Creus que s'ha valorat prou el que vas aconseguir la temporada passada?

Segur que no, però és normal que passi això que dius. La desil·lusió de l'últim moment per no aconseguir-lo t'entristeix molt. Lògicament volíem aquell títol. Ara tornarem a anar a totes.

L'any passat, aquí mateix, a Madonna di Campiglio, hauries signat un paper que t'assegurés el subcampionat en el primer any amb Ferrari?

No. Ni aleshores l'hauria ni encara menys te'l signaria en aquests moments. Està bé quedar segon del Mundial, guanyar curses, la remuntada que vam fer l'any passat... però al mes de gener-febrer, amb un campionat encara per començar, ningú signa ser subcampió. Tots som molt optimistes quan comença la temporada, és evident. I aquesta vegada no és diferent. No, no et signo fer segon. Veurem com va, i d'aquí uns mesos t'ho torno a contestar.

Enguany hi haurà cinc campions mundials a la pista: Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Jenson Button, Sebastian Vettel i tu. Quin és el més perillós?

Com a campió, Vettel és el favorit. El 2009 va ser segon al Mundial i l'any passat, si no hagués estat per alguns problemes, potser hauria guanyat el títol tres o quatre curses abans d'acabar. Aquesta temporada, amb el títol a la butxaca, encara serà millor.

Però, si anéssim amb cotxes iguals, el més perillós de tots seria Schumacher. Ha guanyat set campionats del món; poca cosa més hem de dir. La temporada passada va tenir un any difícil, tot era nou per a ell, i es va trobar amb una Fórmula 1 diferent. Però ara ja ho coneix. Per mi, és el més perillós.

Calia fer tants canvis de personal a l'escuderia Ferrari?

L'equip ha modificat una mica l'estructura. Sempre estic a favor dels canvis per millorar. Tinc molta confiança en aquestes variacions. Conec molt bé Pat Fry [el substitut de Chris Dyer com a enginyer en cap de pista de Ferrari] del temps a McLaren. Té molta experiència, i segur que funcionarà molt bé.

A on sí que hi haurà molts canvis aquest nou any és al reglament tècnic...

No tot és tan nou. Sí que alguns canvis que han introduït semblen importants, com ara l'ala posterior movible. Tenim una certa experiència amb el KERS. El més nou són els pneumàtics Pirelli, però ho són per a tots.

Hauràs de canviar l'estil de conducció per adaptar-te als nous pneumàtics?

Sí, ho haurem de fer tots els pilots. És el canvi més important. Al començament hi haurà dificultats, però després ens hi acostumarem. A més, diuen que els pneumàtics Pirelli poden beneficiar els cotxes que tracten millor les gomes i, històricament, aquest ha estat el cas de Ferrari.

Amb això de l'ala mòbil, que només es podrà utilitzar quan vagis al darrere d'algun pilot per avançar-lo, ¿els cotxes seran més difícils de conduir?

Segur, els cotxes seran més complexos. Serà fonamental no perdre la concentració quan l'haguem de manipular. Haurem d'aprendre a automatitzar aquest procés, i no serà senzill.

L'any passat vas maldar perquè et simplifiquessin els comandaments, i ara tindràs un botó més, aquest de l'aleró. Com ho has preparat, tot això?

Tenir més botons serà una dificultat afegida. Caldrà ser ràpid en la presa de decisions. Per a mi, les innovacions són sempre benvingudes. De moment només ho hem provat al simulador. Ens cal aprofitar els quinze dies de tests que tindrem, sobretot si plou, perquè no sabem com reaccionaran aquests pneumàtics amb aigua.

També ens haurem d'adaptar a l'ús de l'ala mòbil. Ara per ara, només sé com funciona el botó, perquè ho he provat al simulador. Tot i que a Ferrari en tenim un de molt bo, encara no és capaç de reproduir l'efecte real que generarà. Tot això està pensat per potenciar l'espectacle, per afavorir els avançaments a la pista. Veurem si ens en sortim. Jo espero que sí, però crec que requerirà temps. Després que els tècnics hagin estudiat aquestes solucions, confio que serveixin per millorar la Fórmula 1 .

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT