Publicitat
Publicitat

'The Economist' es pregunta "com un club d'un país que és un forat negre d'atur s'ha convertit en la gran potència esportiva del món"

La prestigiosa publicació britànica ha dedicat un article al Barça. La notícia recorda com el club ha doblat els ingressos en dos anys

Un article publicat al diari britànic The Economist explica que el Barça és "el segon en la lliga de Deloitte de clubs amb més recaptació, per darrere del Reial Madrid, amb uns ingressos de 398 milions d'euros (488 milions de dòlars) la temporada 2009-10. El Barça ha duplicat els seus ingressos en els últims quatre anys. L'any passat el Barça va signar un acord de patrocini per cinc anys amb Qatar Sports Investment per un mínim de 165 milions d'euros, fet que suposaria posar un logotip comercial a les samarretes de l'equip per primera vegada. Barça i Madrid tenen també l'avantatge que aquests rebin una part enormement desproporcionada dels ingressos televisius de la Lliga, la lliga espanyola. Dit això, ningú sap com de rendible és el Barça, ni com d'endeutat està el club".

L'article fins i tot és pregunta com " un club que té la seva seu en un dels punts negres de desocupació a Europa s'ha convertit en la potència dominant en l'esport més popular del món? Una resposta òbvia és que el Barça juga com un equip a un esport que té massa 'divisme'. Es manté la pilota en moviment, domina la possessió i manté els seus oponents sota una pressió constant. Però hi ha una resposta menys evident, també, i que té implicacions més enllà del camp de futbol. El Barça ha ofert una solució distintiva a alguns dels problemes més controvertits en la teoria de la gestió. Quin és l'equilibri adequat entre les estrelles i la resta de la humanitat? "

Segons l'article, "el Barça posa més èmfasi que qualsevol altre gran equip en el creixement dels seus propis jugadors".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT