Publicitat
Publicitat

LLIGA DE CAMPIONS

El Madrid ha gastat més de 937 milions d'euros en les últimes deu temporades

La 'décima' Copa d'Europa, l'obsessió més cara del món

Des que el Reial Madrid va guanyar l'any 2002 la seva novena Copa d'Europa, el club ha invertit més de 937 milions d'euros, tres presidents i deu entrenadors per intentar robar l'hegemonia futbolística al Barça i portar la décima a les vitrines del seu museu.

L'eliminació contra el Bayern suposa la desena decepció consecutiva del Reial Madrid, que en aquesta última dècada ha hagut de conviure amb tres títols del Barça a la Lliga de Campions. L'equip blaugrana ha consolidat un model futbolístic que li ha permès disputar les semifinals de la màxima competició europea en sis de les últimes set temporades. En canvi, el club blanc mai ha tingut clar el seu estil i acumula més de 60 futbolistes fitxats en les últimes deu temporades.

Florentino Pérez, que va tornar a agafar les regnes del Reial Madrid l'estiu del 2009, no ha sabut reconduir la situació, tot i que s'ha gastat grans quantitats de diners en futbolistes com Cristiano Ronaldo i Kaká. El màxim mandatari no ha trobat un camí fiable i, de moment, només ha guanyat una edició de la Copa del Rei des que ha tornat a la presidència del club.

"Prestigi embrutat"

L'arribada de José Mourinho a la banqueta del Reial Madrid va accentuar aquesta tendència i, a més, va situar el club blanc al fang. Alfredo Relaño, director de l' As , no ho amaga: "El fitxatge de l'entrenador portuguès ha embrutat el prestigi de l'entitat. Mourinho ha protagonitzat alguns dels incidents més fatigosos i repugnants de la història del club. El tècnic portuguès està empenyent tot el madridisme a una situació molt incòmoda".

Relaño té la sensació que el títol de la Lliga de Campions no hauria canviat res: "Mourinho hauria pogut guanyar aquesta temporada la desena Copa d'Europa del club, però hauria estat possible gràcies al fet que algú altre va guanyar les nou anteriors. I ho va fer sense utilitzar els seus mètodes, que em semblen molt criticables".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT