FUTBOL
Esports 08/06/2017

El president de l'Espanyol promociona Catalunya a la Xina

L'entitat perica i la Generalitat han presentat un vídeo promocional en què es vincula el club amb icones turístiques catalanes

Ara
2 min

BarcelonaL'Agència Catalana de Turisme (ACT) i l'Espanyol han donat a conèixer aquest dijous un vídeo per promocionar Catalunya al mercat xinès a través de la vinculació del club amb imatges d'icones turístiques de Catalunya, com la Colònia Güell, Montserrat o els castellers. L'anunci es pot veure a través de les xarxes socials de l'Espanyol i de l'ACT tant a la Xina com aquí.

El vídeo és un una de les accions promocionals que formen part de l'acord de col·laboració que aquest mes de maig van signar les dues entitats. Segons el comunicat emès per la Generalitat, amb l'anunci "es volen reforçar també els valors que comparteixen les marques Catalunya i RCD Espanyol: l'aposta per l'esforç i per la lluita, el caràcter modern i cosmopolita, el sentiment acollidor, la defensa de la identitat i la cultura catalanes, la passió i el treball en equip".

El president de l'entitat perica, Chen Yansheng, que apareix al vídeo, funciona com a reclam perquè els "potencials turistes xinesos que vegin el vídeo vulguin experimentar el mateix i visitin Catalunya", segons el comunicat. També es recorda que Chen és un empresari xinès reconegut al seu país (president i conseller delegat de Rastar Group, i vicepresident de la secció de la indústria de la joguina de la Cambra de Comerç de la Xina).

El turisme xinès a Catalunya

L'any 2016, gairebé 300.000 turistes xinesos van visitar Catalunya (el 61% del total de turistes xinesos que arriben a l'estat espanyol). De cara als pròxims anys, la tendència és que aquesta xifra continuï a l'alça i es calcula que el 2020 arribaran a Catalunya mig milió de turistes procedents d'aquest mercat.

La Xina és actualment el mercat emissor de turistes més important del món, amb 120 milions de xinesos que cada any viatgen fora del seu país. La cultura, el luxe, el 'shopping' i els viatges d'incentius són alguns dels productes més populars entre el turista xinès.

stats