Publicitat
Publicitat

MOVIMENTS ENTRE OPERADORES

La cadena de Mediapro es queda el 7% del grup resultant

Antena 3 absorbeix La Sexta per competir amb Telecinco

La fusió d'Antena 3 i La Sexta ja ha estat beneïda (i anunciada) per tots dos grups. Un procés de concentració que deixa dos gegants audiovisuals i liquida així l'explosió d'operadors provocada per la TDT.

Dos anys justos de festeig -amb alguna severa crisi entremig- van culminar ahir amb l'anunci oficial: Antena 3 i La Sexta confirmen que es fusionen. L'operació es basa en la cessió de tot el patrimoni de La Sexta al Grupo Antena 3. A canvi, els seus accionistes (Televisa, Mediapro i Globomedia, entre d'altres) rebran el 7% del capital social del nou grup resultant (que ampliarà capital amb l'emissió de noves accions).

L'operació ha de superar dos esculls: necessita el vistiplau de la Comissió Nacional de la Competència (CNC) i l'aprovació de la Junta General Ordinària d'Accionistes, que se celebrarà durant el primer trimestre del 2012. Aquest 7% és ampliable al 14% si es compleixen uns objectius que es marcaran per al període 2012-2016. El capital del nou grup estarà format, de moment, per Planeta de Agostini (41,7%), RTL (19,2%) i La Sexta (7%), a més d'un 27,4% que està en borsa i un 4,7% d'autocartera.

Aquest 7% representa un percentatge valorat en 70 milions d'euros, que seria la quantitat aproximada de deute de La Sexta que assumiria Antena 3.

També ahir Televisa va anunciar que cedia totes les seves accions de La Sexta al grup Imagina, a canvi d'un 14,5% d'aquesta societat, participada per Mediapro, Globomedia, WPP i Torreal.

El grup resultant controlarà set televisions en obert (Antena 3, Neox, Nova, Nitro, La Sexta, La Sexta 2 i La Sexta 3) i també una de pagament, en règim de lloguer (GolT). Les televisions en obert sumen un 25,6% de l'audiència. Podran fer front així al gegant sorgit fa dos anys com a resultat de la fusió de Cuatro i Telecinco, que al novembre va sumar un 26,3% de l'audiència.

Mantenir el perfil

Aquests dos canals sumaran més del 50% de l'audiència televisiva total a l'Estat. I la concentració que suposa l'operació encara serà més evident en el mercat publicitari. Fonts del sector calculen que més del 80% dels ingressos per anuncis estaran gestionats per Mediaset o el Grupo Antena 3.

Una de les claus d'aquesta fusió és que es busca el manteniment de les personalitats de cada cadena. Així doncs, La Sexta s'orientaria més a un públic jove, que complementi l'audiència familiar d'Antena 3. La intenció de totes dues parts és evitar el model seguit per Telecinco i Cuatro, que ha desembocat en la sucursalització d'aquest últim canal (que enguany registra els pitjors resultats d'audiència des de la seva creació). En una entrevista a l'ARA el 30 d'octubre, Jaume Roures, president de Mediapro, declarava: "Antena 3 no pot cometre l'error de Telecinco, que és pervertir o anar en contra de l'audiència de Cuatro, convertir-la en una Telecinco petita".

Més continguts de