Mèdia 11/02/2016

La Corporació augmenta el control i la transparència de la compra de programes

1 min
La Corporació augmenta el control i la transparència de la compra de programes

TV3 i Catalunya Ràdio canvien els mecanismes per contractar continguts externs. La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va aprovar ahir un nou procediment que augmenta la transparència a l’hora de comprar programes. El reglament fixa una única finestreta de recepció de projectes i detalla qui forma la comissió que els ha de valorar i decidir si finalment s’incorporen a la graella.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Una de les novetats d’aquesta norma és que fixa un preu màxim per minut. Així, una sèrie dramàtica no podrà costar més de 4.000 euros per minut. En el cas de les comèdies de situació o programes de gags, el preu és de 2.700 euros per minut. Els concursos estan valorats en 1.000 euros per minut. El nou mecanisme també fixa un control de costos: les empreses hauran de justificar que efectivament s’han gastat tots els euros que es pressupostaven en el projecte. La Corporació detalla, a més, quin ha de ser el benefici industrial de cada producció, i el fixa en el 8% (el 10% en el cas de primeres temporades, i amb alguns incentius econòmics en funció de l’audiència).

stats