Publicitat
Publicitat

XARXES SOCIALS

Twitter vol portar fins als seus usuaris els continguts que més els agraden

Del 'trending topic' a les "tendències a mida"

La xarxa de microblòguing ja proposa els trending topics en funció dels gustos de cada tuitaire. Es basa en els comptes seguits per l'usuari i la seva ubicació per fer aquesta oferta de personalització.

Twitter ho vol posar més fàcil als seus usuaris per trobar els continguts que els agraden. L'empresa va anunciar a través del seu blog que oferiria rànquings dels temes més exitosos personalitzats a partir de les característiques pròpies de cada usuari. Segons el lloc on està ubicat i tenint en compte les persones a les quals segueix, la xarxa de microblòguing proposarà els temes més destacats d'aquell moment en concret, però adaptant-los a les particularitats de cada tuitaire.

La manera de fer-ho és senzilla. Twitter afegeix a l'algoritme que feia servir fins ara la informació generada pels comptes que se segueixen i el lloc des del qual s'accedeix a la xarxa. Amb el nou algoritme resultant, els usuaris passen de veure per defecte els temes més destacats de l'actualitat general a la xarxa a trobar-se amb la seva actualitat particular. És a dir, canvien una actualitat que potser no els interessa per una que és més pròxima als seus gustos.

El nou sistema és especialment útil en moments amb temes de gran actualitat. Per exemple, quan es juga una final de futbol o després del partit, la llista de trending topics a Twitter queda plena amb les paraules que fa servir la majoria de la gent. Tot i això, pot passar que cap de les persones que un usuari segueix al Twitter n'hagi dit res perquè no els interessa el futbol. A partir d'ara, amb el nou algoritme, això deixarà de passar. Si no se segueixen tuitaires fanàtics del futbol, no hi haurà trending topics futbolístics proposats.

Un altre exemple pot ser la informació o les polèmiques referents a famosos. Molts cops apareixen al capdamunt de la llista de trending topics perquè moltes persones en parlen. Potser cap dels comptes que un usuari segueix n'ha dit res però a la llista de trending topics hi apareix igualment. Amb la nova fórmula, això ja no passa ni a Twitter ni a les seves aplicacions mòbils d'Android i d'iPhone.

Canvi automàtic

La novetat, que Twitter anomena "tendències a mida", es produeix de manera automàtica als comptes de tots els tuitaires. Tot i això, l'empresa permet que tothom qui ho vulgui pugui tornar a veure per defecte les tendències generals.

Pocs tuitaires han criticat el canvi. De fet, no és determinant, ja que es pot tornar enrere. Malgrat tot, la novetat és una de les més importants de la xarxa des que la van crear; ara la comunitat serà menys comuna.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT