Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

Fèlix Riera: "Catalunya Ràdio ha de lluitar pel lideratge i ha d'ampliar la seva base de legitimitat"

El nou director de l'emissora pública descarta la supressió de la publicitat, però creu que cal explorar noves fórmules més enllà de les falques

El nou director de Catalunya Ràdio, Fèlix Riera, considera que un dels factors que l'emissora "no pot perdre" són les seves "ànsies de créixer". "La ràdio pública ha de lluitar pel lideratge", ha dit Riera en una entrevista a 'El matí de Catalunya Ràdio', i ha afegit que aquest lideratge ha de ser "no només quantitatiu, sinó també qualitatiu".

En aquest sentit, el nou director creu que l'emissora "ha d'ampliar la seva base de legitimitat" a partir dels "informatius, els esports i la cultura", que considera un contingut fonamental per a la ràdio pública. "Hi ha molts aspectes en què una ràdio privada no pot aprofundir, i nosaltres hem d'incorporar un grau de qualitat que faci millor allò de què parlem", ha explicat, i ha posat com a exemple la cultura en un sentit popular.

Riera s'ha referit també a l'obligació recollida a la nova llei de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) de reduir la publicitat de Catalunya Ràdio fins a eliminar-la. "Sabem quin és el mandat del Parlament i l'hem de tenir en compte", ha admès el nou director de l'emissora, però ha deixat clar que, tal com va apuntar la setmana passada el president de la Corporació, Brauli Duart, "no estem en condicions de fer una renúncia absoluta dels ingressos per via de la publicitat". "No ho podem fer i el moment demana no fer-ho", ha sentenciat. Tot i així, ha indicat que hi ha "altres mecanismes per donar valor" als continguts més enllà de les falques, i ha destacat que iCat fm té "unes potencialitats molt superiors a altres productes" que es poden trobar a la xarxa i que encara no estan prou explotades.

Sobre les retallades, Riera ha dit que cal analitzar bé "què estem retallant", i ha assegurat que "quan hi ha coses que poden millorar les estructures, les retallades no només són necessàries, sinó que no fer-les compromet el futur". Amb tot, ha deixat clar que no es pot tocar "el cor del projecte", que en la seva opinió és "el que surt per antena i connecta amb els oients".

Per últim, el nou director ha admès que no té experiència en la gestió d'un mitjà radiofònic, però ha recordat que va ser director editorial del Grup 62 sense haver tingut cap experiència prèvia en el sector. "M'interessa el món dels continguts –ha argumentat– i és en aquest món on jo puc aportar la meva experiència". Riera s'ha mostrat "il·lusionat" per la "gran oportunitat" de poder-se fer càrrec de la direcció de Catalunya Ràdio, i ha negat que la seva vinculació a Unió Democràtica –és membre del comitè de govern del partit– influeixi en la seva gestió: "Quan era al Grup 62 ningú va sentir-se observat des d'un punt de vista ideològic, només empresarial", ha assegurat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT