Publicitat
Publicitat

NOVES TENDÈNCIES AUDIOVISUALS

El servei original de l'empresa canviarà de marca i ja avancen que "potser no durarà per sempre"

Netflix es concentra en el vídeo per internet i arracona els DVD físics

La nord-americana Netflix, que va néixer com un videoclub a domicili i ha evolucionat cap al vídeo per internet, vol concentrar-se en el nou servei. El lloguer de DVDs físics passarà a dir-se Qwikster.

La possibilitat de veure pel·lícules i sèries de televisió a través d'internet ja fa temps que és el principal reclam de Netflix. Fins al juliol passat, ja era el servei pel qual es pagava la quota bàsica, mentre que pel lloguer de DVDs físics a domicili s'hi havia d'afegir un petit suplement. L'empresa va decidir separar-los en dues tarifes independents, cosa que va fer que el preu per gaudir de les dues coses pugés un 60%, i les crítiques i la baixada del valor de l'empresa a la borsa van ser significatives.

Aquesta setmana el cofundador i màxim responsable de Netflix, Reed Hastings, ha donat la cara i ha anunciat novetats. "La vaig espifiar, li dec a tothom una explicació", deia, per començar, l'apunt que va publicar fa dies al blog oficial de l'empresa. No era, però, una rectificació. Hastings està totalment convençut que el futur de l'empresa passa pel servei d' streaming i no pels DVD físics i, després de reconèixer errors de comunicació, va anunciar un moviment encara més agosarat.

Havent constatat que es tracta de dos negocis totalment diferents, Netflix ha decidit separar per complet el vídeo per internet del lloguer de DVDs físics a domicili. No només amb tarifes independents, sinó fins i tot amb un canvi de marca. El servei d' streaming mantindrà la marca Netflix, mentre que el lloguer de DVDs físics passarà a dir-se Qwikster i es gestionarà des d'una web totalment diferenciada. Internament, la unitat de negoci també quedarà del tot separada.

"Per a mi, els sobres vermells de Netflix sempre han estat motiu d'alegria. Els nous sobres encara seran d'aquest vermell característic, però ara tindran el logotip de Qwikster", explicava Hastings. "És dur, i m'imagino que també ho serà per a molts de vosaltres", deia dirigint-se als clients. Aprofitant el canvi, s'incorporaran al catàleg videojocs de Wii, PlayStation 3 i Xbox 360. Aquest sector, a diferència d'altres, encara es recolza majoritàriament en el suport físic.

El màxim responsable de l'empresa argumenta que "moltes empreses que són bones en una cosa no arriben a ser bones en les coses noves que la gent vol, com l' streaming en el nostre cas, perquè tenen por de perjudicar el seu negoci original". Netflix intentarà evitar els efectes secundaris fent molta promoció, perquè "el màxim de gent possible sàpiga que encara existeix". La prioritat, però, és una altra. I Hastings ja avança que el lloguer de DVDs físics "potser no durarà per sempre".

Netflix va néixer l'any 1997 com un videoclub que permetia demanar les pel·lícules a través d'internet i rebre-les per correu a casa. No va ser fins deu anys més tard, el 2007, que es va introduir en el terreny de l' streaming , en què ja hi havia gegants com Amazon i Apple. Des de llavors, ha passat de tenir 7,5 milions de subscriptors a tancar el 2010 amb 20 milions. Segons les previsions actuals, aquest mes de setembre arribarà als 24 milions, dels quals gairebé deu tindran només el servei de vídeo per internet, dotze milions estaran subscrits a totes dues opcions i només 2,2 milions tindran només el servei de DVDs físics.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT