Premsa
Mèdia 18/10/2012

'Newsweek' tancarà l'edició impresa a finals d'aquest any

El setamanari, nascut el 1933, es convertirà en un mitjà digital

Ara
1 min
Una portada de 'Newsweek'

BarcelonaLa revista 'Newsweek' arribarà per última vegada als quioscos el 31 de desembre d'enguany. A partir de llavors, la publicació serà únicament digital, segons ha informat aquest dijous el portal 'The Daily Beast', que des de fa dos anys forma part del mateix grup editorial. El nou portal, que s'anomenarà 'Newsweek Global', es podrà consultar a través de la web i de les tauletes, i consistirà en "una única edició mundial orientada a una audiència mòbil i líder d'opinió que vulgui saber què passa al món en un context sofisticat", segons 'The Daily Beast'.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La directora del grup Newsweek The Daily Beast, Tina Brown, que signa l'article, assegura que l'abandonament de l'edició impresa representa una decisió"molt difícil", però afegeix: "A mesura que ens apropem al 80è aniversari de 'Newsweek', l'any que ve, hem de fer sostenible el periodisme, que és la raó de ser de la revista, i abraçar el futur digital". Segons ella, aquesta decisió no té res a veure amb "la qualitat de la marca o del periodisme, que és tan poderós com sempre", sinó que és resultat de les dificultats econòmiques de la impressió i la distribució de premsa.

Apareguda per primer cop el 17 de febrer del 1933, s'ha convertit en la segona revista setmanal més llegida als Estats Units, per darrere de 'Time', però la caiguda de vendes i de publicitat n'han complicat la situació econòmica. Per això, el 2010 el 'Washington Post' se la va vendre, i va ser quan es va unir amb The Daily Beast, fundat dos anys abans.

stats