Publicitat
Publicitat

Mitjans públics

TV3 i la XAL compartiran imatges d'informatius, esports i castellers

Han signat un acord que permetrà "vertebrar el territori oferint informació de qualitat propera als ciutadans"

Televisió de Catalunya i la Xarxa Audiovisual Local (XAL) han signat un acord que permetrà "optimitzar recursos públics i enfortir el sector audiovisual català en el seu conjunt", amb l'objectiu de "vertebrar el territori oferint informació de qualitat propera als ciutadans". El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, i el conseller delegat de la XAL, Francesc Pena, han rubricat el conveni aquest dijous al matí a Granollers, en el marc del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que avui es tanca a la ciutat vallesana.

L'acord es concreta de moment en tres àmbits concrets –informatius, esports i programes d'actualitat castellera–, tot i que, segons un comunicat de TV3, és possible que s'ampliï més endavant. Pel que fa als informatius, TVC i la XAL se cediran i intercanviaran imatges sobre fets d'actualitat. En esports s'ha renovat un acord que ja funcionava des de feia un any que els permet intercanviar-se continguts coordinar-se per cobrir esdeveniments –com ara els quarts de final de la Copa d'Europa d'hoquei patins d'aquest divendres a Reus, que es transmetrà simultàniament per la web d'Esport3 i per Canal Reus TV–. I pel que fa als castells, el programa de Penedès TV 'Va de castells' i el del 33 'Quarts de nou' es coordinaran per cobrir el màxim nombre de diades i compartir-ne després les imatges.

Segons la nota de TV3, el conveni "fixa les bases" per a una "entesa estable i permanent entre l'audiovisual local i el nacional" català, ja que tant TV3 com la XAL "entenen que la cooperació entre organismes públics és lògica i, en el context de crisi actual, més necessària que mai". TV3 destaca, a més, que "la capacitat de cobertura de la XAL, amb televisions establertes arreu del territori, i el potencial de recursos tecnològics de TV3 fan que els dos mitjans puguin complementar-se".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT