Publicitat
Publicitat

Televisió

L'objectiu de l'organisme és eliminar la publicitat de tots els canals públics

Contreras, nou president de les televisions privades tot i l'oposició de Telecinco

El conseller delegat d'Uteca, a qui Vasile va comparar dimarts amb Gaddafi, dirigirà Uteca

La Unió de Televisions Comercials Associades (Uteca), que agrupa els canals de televisió privats que emeten al conjunt de l'Estat, ja té nou president. Serà José Miguel Contreras, el conseller delegat de La Sexta, que des de feia setmanes s'havia convertit en el principal candidat a ocupar el càrrec. De fet, Contreras comptava amb el suport de quatre dels cinc membres d'Uteca (La Sexta, Antena 3, Veo i Net TV), i tenia l'única oposició de Mediaset, que agrupa Telecinco i Cuatro. De fet, aquest dimarts semblava que el procés d'elecció de Contreras s'enraria encara una mica més, quan el conseller delegat de Telecinco, Paolo Vasile, va dir que "Contreras a Uteca és com si Gaddafi fos el president de l'OTAN".

En una nota feta pública aquest dijous al migdia, i que no fa cap referència al resultat de la votació, Uteca confirma que Contreras ha sigut escollit nou president de l'entitat, i que s'ha arribat també a un acord perquè els representants de Veo i Net TV –els dos únics grups que encara no han ocupat el càrrec– dirigeixin l'entitat en els dos propers mandats.

En aquest mateix comunicat, Uteca fa un balanç positiu de la presidència d'Alejandro Echevarría, al càrrec des del 2006, i destaca especialment la supressió de la publicitat de Televisió Espanyola, que "ha permès al sector de la televisió recuperar bona part dels ingressos perduts per la dura crisi econòmica que travessa el país, alhora que ha beneficiat els ciutadans en allunyar la cadena estatal de la influència del govern de torn".

Ara, diu l'organisme, el seu objectiu és estendre aquest model a "totes les televisions públiques espanyoles", per equiparar-les al model de la resta de països de la Unió Europea. L'altre repte que es planteja Uteca per als propers anys és "col·laborar amb el cinema espanyol amb fórmules més eficaces que les actuals, i construir un sistema de protecció de drets d'autor més just, transparent i d'acord amb l'era digital".

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT