Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

La tècnica Barberá s'acabarà

Pot semblar ingenu, però és qüestió de temps que l'hegemonia dels hegemònics vagi diluint-se. Que aquesta manera de ser al món com si fos seu es vagi acabant. Prenguem com a exemple el País Valencià. Podria ser un exemple depriment si pensem que un tribunal popular acaba de deixar escapar d'una condemna -només era una multa- Francisco Camps, que ara passeja la seva barra per televisions amigues encara que tothom hagi sentit les seves converses sobre els regals del seu amiguet de l'ànima. I si pensem que el PP ha tornat a guanyar eleccions tot i el merder. Però hem de pensar que això passa perquè els canals tradicionals de control del poder encara estan ben vius. I recordar que, paral·lelament, la crítica i la contestació és cada dia més forta i, sobretot, arriba més lluny que mai. Les veus crítiques al País Valencià sempre hi han sigut, però mai s'havien sentit tant com amb la #primaveravalenciana rebentant la xarxa. I ahir hi tornava a haver resposta als retrets institucionals contra les protestes socials que sorgeixen aprofitant actes de les Falles. Divendres Rita Barberá feia posar la música a tot drap per tapar una xiulada, la tècnica de la Federació Espanyola de Futbol. Criticar les crítiques perquè fan lleig és un truc vell i ja no funciona. Perquè mentre fas que les falleres facin un comunicat ridícul, a Twitter els ciutadans s'inflen de dir el que els passa pel barret. Amb l'avantatge que hi posen sentit de l'humor. Ahir, a més de les rèpliques per la polèmica de les Falles, hi ha havia un TT del País Valencià càustic i divertit: #noeresdecastellon. Per exemple: "Si vius en una ciutat preciosa on el pla urbanístic no fa vergonya aliena, #noeresdecastellon". O bé: "#noeresdecastellon si al teu aeroport hi ha avions." I també: "#noeresdecastellon si el president de la teva diputació no té 15 causes obertes". No eren crítics tots els tuits, n'hi havia molts que simplement eren festius o folklòrics, però n'hi havia molts que ficaven el dit a la nafra. I ho va veure tothom.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT