Publicitat
Publicitat

ESMOLET DE PARAULES

Informació

La informació, en sentit ampli, és una estructura que influeix en la formació o transformació d'una altra, com ho fa l'ADN quan determina com es forma un organisme.

És clau, doncs, que orienti a prendre decisions per assolir un objectiu. Per arribar a una adreça en una gran ciutat necessitem saber un camí que ens digui l'opció que cal prendre dins la complexitat.

Si aquest criteri l'apliquem als nostres mitjans, veurem que bona part dels seus informatius no informen, no ens donen camins per prendre decisions, perquè parlen d'afers que per molt que ens afectin no veiem cap manera d'influir-hi.

La informació, per ser digna d'aquest nom, ha de preparar per a l'acció. Una informació que no altera gens el que farem passa a ser espectacle, pur entreteniment.

Vivim aïllats en petites cel·les rebent de primera mà imatges i notícies d'un món llunyà, mentre ignorem un munt de drames que trastoquen la vida dels que ens envolten. Ho sabem gairebé tot del que no podem fer res per canviar; i ben poc del que reclama solidaritat activa.

Diem que volem estar informats però quan algú ens explica una cosa en què la nostra intervenció provocaria una canvi substancial, de vegades desitjaríem no haver-lo trobat.

Ens hem acomodat tant a la nostra condició d'espectadors que no ens altera veure els japonesos fent cua als refugis ni com linxen Gaddafi, però quan les ineficàcies del sistema permeten que ens arribi una notícia realment informativa, canviem de canal.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT