Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

Uh! Oh! Els millors!

És interessant veure com algunes televisions tracten la seva audiència més tendra. Hi ha casos per fugir corrents. La carrincloneria per als més menuts i l'estracanada preocupant per als adolescents a Disney Channel, per exemple. Algunes sèries mereixerien el "no apte per a menors de 50 anys". No només per la Hannah Montana, sinó per Zack y Cody , Sunny entre estrellas o Hotel dulce hotel , en què adolescents nord-americans amb pinta de futurs votants del Partit Republicà perpetuen els estereotips: rols masclistes, noies idiotes i comportaments superficials amb moralina barata. Per als més petits, dibuixos que diferencien l'oferta entre nens i nenes de manera poc subtil. Millora el panorama amb Clan TV, la cadena infantil de TVE. Al meu parer destaquen sobretot per una bona selecció de dibuixos animats, variada i popular (La Dora, el Caillou, el Bob Esponja...), i el programa Lazy Town et pot trinxar el sistema nerviós. Però no hi ha una sensació cohesionadora de la cadena més enllà d'abastir la petita audiència. En aquest sentit, la millor opció la tenim a casa. No és una qüestió de patriotisme sinó de bon gust, modernitat, criteri i personalitat. El canal Super3 reuneix aquestes característiques i els millors ambaixadors en són la família dels súpers: la Lila, en Roc, la Pati Pla, l'Àlex, en Pau, en Fluski i fins i tot el Sr. Pla proporcionen continguts televisius sense carrincloneries ni paternalismes. Expressius però gens afectats, amb sentit de l'humor però no apallassats. Es dirigeixen a l'audiència amb naturalitat i no pas com si tinguessin problemes de comprensió. Creen intrigues, trames sentimentals, tensió entre personatges... amb arguments i personatges que tant poden interessar a un nen de quatre com a una nena de dotze. Tenint en compte la poca oferta en català que hi ha en DVDs i pel·lícules infantils, s'agraeix un canal públic que nodreixi amb criteri i modernitat el planter de l'audiència catalana.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT