Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

I ara, la néta de l''abuelito Franco'

Dimecres a la nit Cuatro estrenava un programa que podríem qualificar de frau televisiu. Un anunci camuflat de reportatge. A Vidas de lujo s'emporten un famós a una ciutat perquè allà ens ensenyi les botigues, hotels i restaurants de luxe.

Carmen Martínez-Bordiú, néta de Franco, inaugurava temporada a Las Vegas. La mateixa setmana que el nét de Franco negava que el seu "querido abuelito" hagués signat sentències de mort, la néta ens refregava pels morros el seu ostentós nivell de vida pels racons més luxosos de Las Vegas en plena crisi econòmica. Començo a pensar que la fusió de Telecinco i Cuatro porta entre mans netejar la imatge de la família Franco. Tenen un forfet familiar per promocionar descendents de Franco sense ofici ni benefici.

La vida és així de cretina i la tele la porta a l'extrem. I, en el súmmum de la farsa, té tota la pinta que els locals, hotels i botigues que apareixen al reportatge han pagat per sortir-hi: que si una botiga de roba, que si un hotel, que si unes bodegues, després un restaurant... I a la part inferior de la pantalla et comuniquen que si estàs interessat en les adreces dels llocs que t'anuncien els trobaràs a la pàgina web de la cadena. De fet, la Bordiú no va tastar res del que li ensenyaven, sinó que només ho mostrava a càmera com una bleda: demanava que li engeguessin el motor d'un Ferrari, o que li portessin una ampolla de xampany de milers d'euros que després no encetaven. Feia veure que comprava roba però ni se l'emportava ni se la posava, i a les habitacions d'hotel que visitava no hi dormia.

Un aparador de luxe que Cuatro ens ven com a programa de reportatges per embutxacar-se més diners. Em pregunto qui de tots plegats és que acaba fent caixa amb aquest pamflet televisiu. Ves que no sigui la Bordiú qui no té ni cinc i fa veure que compra a Las Vegas. La tele paga el subsidi de les restes inútils de la dictadura.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT