País Valencià 05/12/2016

La Generalitat Valenciana fomenta amb la campanya de Nadal el consum de productes de proximitat

El president Ximo Puig assegura que "ningú té un conjunt de productes relacionats amb el Nadal com tenen els valencians"

Ara
3 min

La Generalitat Valenciana ha presentat aquest dilluns la seva campanya de Nadal amb la qual el govern aprofitarà per promocionar els productes locals i del territori vinculats a les festes nadalenques com els torrons, el raïm, el vi o els joguets i fomentar-ne el seu consum. Segons ha explicat el president Ximo Puig, l'objecte de la campanya és conscienciar els ciutadans perquè compren productes valencians relacionats amb el Nadal donada la gran quantitat d'ells que es produeixin arreu el país. "Ningú té el conjunt de productes relacionats amb el Nadal que tenim els valencians", ha assenyalat el president.

La campanya publicitaria 'El Nadal és valencià', impulsada per la Generalitat per promocionar el comerç de proximitat i els productes valencians, compta amb la participació de vuit denominacions d'origen i tres federacions de comerç. A la mateixa s'ha sumat ja més d'un centenar d'ajuntaments i s'espera que s'adhereixin més.

"Volem impulsar el consum dels productes valencians, perquè és una forma de impulsar l'economia i consolidar el creixement econòmic", ha explicat el president valencià, qui ha explicat que la campanya, a més ce centrar-se en l'aspecte econòmic, també pretén "recuperar una part important de la nostra autoestima com a poble".

Puig ha qualificat la iniciativa com una "campanya senzilla que omplira els pobles i les ciutats d'una imatge moderna i alegre durant aquests dies en els quals reivindiquem l'aportació valenciana al Nadal".

Per què 'El Nadal és valencià'

La iniciativa, impulsada des de Presidència amb la col·laboració de les conselleries d'Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball i d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, té com a objectiu principal ressaltar el valor i la identitat dels productes típics del País Valencià per situar-los com a una de les principals opcions de compra per a les festes nadalenques.

Així, l'eix principal està vinculat a la promoció del consum de productes típics del Nadal com els torrons, el raïm, el vi o els joguets, a través de la pregunta "Per què el Nadal és valencià?".

I és que arreu el territori valencià es fabrica el 40% dels joguets d'Espanya, que concentren el 20% de les exportacions a l'estranger (la qual cosa es tradueix en un volum econòmic de 200 milions d'euros); el 35% del raïm de taula; el 60% de la producció de cítrics; i el 80% de tota la producció estatal de caqui. A més, la província d'Alacant és líder en la producció de derivats de cacau.

El president Ximo Puig ha presentat la campanya 'El Nadal és valencià' per fomentar el consum de productes locals i promocionar el comerç de proximitat.

Centren la campanya els productes de les denominacions d'origen Vins d'Alacant, Utiel-Requena, Vins de València i Raïm del Vinalopó, a més de l'Associació d'Elaboradors de Cava de Requena. També participen la Denominació d'Origen Kaki Ribera del Xúquer i les indicacions geogràfiques protegides Cítrics Valencians i Torró de Xixona.

En el projecte han col·laborat organitzacions com la Confederació de Comerciants i Autònoms de la Comunitat Valenciana (COVACO), la Confederació d'Empresaris del Comerç i Serveis de la Comunitat Valenciana (CECOVAL) i la Unió Gremial, així com la xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC) i més de cent ajuntaments.

Activitats al Palau

Ximo Puig també ha anunciat que, com el Nadal de 2015, s'han programat diverses activitats musicals i teatrals al pati gòtic del Palau de la Generalitat per acostar el Nadal i els seus productes a tots els valencians i valencianes. Una programació que s'estendrà del dia 21 de desembre fins el dia de Reis.

En aquest sentit ha destacat la instal·lació d'una foodtruck en la qual es podrà degustar tots els productes que formen part de la campanya, i ha explicat que tots els visitants podran emportar-se a casa un "trosset" de l'arbre de Nadal ubicat al Palau.

"Es tracta de construir junts un espai de conveniència i de diàleg permanent entre l'economia i la cultura, amb l'objectiu de cosir la Comunitat Valenciana", ha conclòs Puig.

stats