Publicitat
Publicitat

L'ESTRATÈGIA DELS POPULARS

L'objectiu és desmentir que Catalunya pateix un greuge econòmic en temes com els peatges

El PP prepara una campanya antisobiranista

El PP d'Alícia Sánchez-Camacho prepara una campanya per rebatre els arguments sobiranistes i iniciatives com el #novullpagar. L'objectiu és denunciar la "Catalunya oficial" que difon el Govern.

Una prova més que els populars veuen que el sobiranisme està agafant embranzida com a opció real per a Catalunya és la nova campanya que, a porta tancada, s'està ideant a la seu del carrer Urgell sota la tutela del secretari general, Jordi Cornet. Alícia Sánchez-Camacho, que s'ha erigit com el dic de contenció de l'independentisme, ha donat ordres de rebatre cadascun dels arguments que denunciïn que Espanya maltracta econòmicament els catalans -en temes com ara els peatges- i que formen part de les raons que donen ales a l'estat propi. L'objectiu és impulsar aquesta campanya al setembre, just quan Artur Mas picarà a la porta de la Moncloa per exigir el pacte fiscal.

Si bé els sectors sobiranistes reivindiquen el dret a decidir, el PP sondeja batejar el seu argumentari amb el nom de dret a saber perquè consideren que existeix una "Catalunya oficial" impulsada des de les institucions governades per CiU que no es correspon amb la realitat. Algunes consignes que recolliran han estat avançades ja als dirigents i regidors d'arreu del territori davant iniciatives que van in crescendo , com ara el #novullpagar.

Els populars tenen l'ordre de difondre a bombo i platerets que la meitat de les carreteres de pagament que hi ha a Catalunya són de "titularitat autònomica" i que mentre que les que pertanyen a l'Estat tenen un cost de 0,10 euros per quilòmetre, el preu de les catalanes ascendeix a 0,19 euros pel mateix tram. "A més, Abertis és una empresa amb seu a Catalunya, i entre els seus directius hi ha membres de CiU", subratllen fonts del PP.

Un llistat de contraarguments

Si hi ha partits que denuncien que Rajoy no en dóna ni cinc als catalans, els populars han de respondre que és precisament el govern espanyol qui, en plena crisi, està mantenint la liquiditat de la Generalitat per poder pagar les nòmines; si algú acusa el PP de no pagar els deutes s'ha de respondre que els socialistes van deixar la caixa buida, i si el Govern defensa que cal sortir de la Lofca per garantir un bon finançament, el PP reblarà que precisament amb aquesta llei s'ha incrementat l'autonomia financera.

Exhibir davant els ciutadans el preu de les aspiracions nacionalistes és un altre dels objectius. El PP pregonarà "el cost de les ambaixades" i de "les duplicitats" que es generen, perquè Catalunya no vol renunciar a determinats organismes que l'Estat considera prescindibles, com el Centre d'Estudis d'Opinió, l'Agència Catalana de Notícies i l'Agència Catalana de l'Aigua. "La idea és capgirar tot això i trencar els tòpics amb xifres i arguments", diuen fonts de la cúpula.

L'ofensiva dels populars ja va començar fa uns dos mesos quan, just després del gir independentista al congrés de CDC, van començar a difondre que una Catalunya separada d'Espanya seria un país pobre i patiria les conseqüències dels aranzels. Fins aleshores aquesta qüestió no s'havia contraargumentat dins del partit i més aviat s'havia tendit a ignorar-la, ni que fos per evitar donar més protagonisme a unes aspiracions que circumscrivien als anhels d'una minoria sovint silenciada.

Contrapès a la Hisenda pròpia

Però més enllà d'aquest argumentari, que ha utilitzat en els últims mesos per sortir del pas, el PP redoblarà esforços a l'inici del nou curs polític, quan Artur Mas reivindicarà el pacte fiscal. La idea dels populars és actuar de contrapès als dinamitzadors convergents que faran pedagogia al territori en benefici del pacte fiscal i la Hisenda pròpia, tot i que es tracta d'una iniciativa que, de moment, ha quedat ajornada.

El format de la campanya del PP, que s'ultimarà aquest estiu sota la batuta de Jordi Cornet, encara no s'ha concretat. El que sí que té clar el partit és que tindrà una gran presència a internet, probablement amb la creació d'un portal que potenciï també la seva presència a les xarxes socials, buscant així, de tuit en tuit, quallar socialment de la mateixa manera que ho ha aconseguit fer el #novullpagar. I és que tot i anar per darrere, encara no donen per perduda la cursa.

Més continguts de