Publicitat
Publicitat

MÚSICA CLÀSSICA

Alba Ventura signa un superb Ravel en el retorn a L'Auditori

En el seu debut amb l'OBC, el britànic Howard Griffiths va dirigir amb professionalitat un concert amb dos grans al·licients: la recuperació d'una suite del ballet de Cendrillon , del compositor i guitarrista català Ferran Sor, i el retorn de la pianista barcelonina Alba Ventura. La música de Sor és lleugera i té aquest toc rossinià d'elegància melòdica i vivacitat rítmica. La reconstrucció de l'editorial Tritó, realitzada amb bon ofici per Sergi Casademunt, ens permet gaudir de vuit peces del ballet, de clara devoció mozartiana en l'ús de cites. A continuació del feliç rescat, va sortir a escena Alba Ventura, després d'una absència massa llarga: han passat gairebé quatre anys des de la seva última actuació amb l'OBC. Massa temps. No anem tan sobrats d'artistes de veritable nivell internacional per prescindir tants anys dels seus serveis: però això és, exactament, el que fa la primera orquestra del país amb els seus millors talents. I el cas d'Alba Ventura no és l'únic. La pianista, que cada vegada és més bona i més experimentada, va oferir una magnífica versió del Concert en sol major de Ravel, refinada i sensual, amb un so clar i un virtuosisme sense trampes. Va jugar bé les seves cartes anteposant la música a qualsevol temptació exhibicionista. El director Howard Griffith, bregat en la disciplina professional anglesa, és d'aquells directors que van directes al gra i garanteixen resultats fiables: ho va deixar ben clar acompanyant amb seny en el concert de Ravel i tancant el programa amb una fluïda, contrastada i ben planificada versió de la Simfonia núm. 36 Linz , de Mozart. El concert es repeteix demà a Barcelona i viatja dimecres a Manresa i divendres a Girona.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT