Publicitat
Publicitat

TECNOLOGIA

Xarxes socials: alternatives no corporatives

Malgrat que Facebook i companyia tenen el monopoli popular i mediàtic, hi ha altres alternatives considerades "no mercantilitzades" que lluiten per guanyar-se el seu lloc sense comprar espais publicitaris. La xarxa social N-1, del projecte Lorea, n'és un exemple. Els seus principals atributs recauen en la privacitat i la negativa a vendre dades a tercers o deixar la porta oberta als estudis de mercat, així com el bloqueig a la publicitat. És un niu per als grups socials i hi conviuen infinitat de grups amb un to més o menys polític, amb un espai per penjar-hi arxius i fotografies, recopilar enllaços, un calendari i un xat. En contra seva es pot dir que és una interfície poc amable per a l'usuari comú. S'accepten donacions. Ramon Tomàs

Eina que permet tancar les aplicacions en un segon pla que no fem servir i que ens xuclen les energies del telèfon i n'alenteixen l'ús. D'aquesta manera, ens fa guanyar velocitat.

Ens permet, per exemple, si estem en un supermercat, conèixer el preu d'un producte no etiquetat passant el telèfon pel codi de barres. També permet comparar el preu amb el d'altres botigues.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT