REACTIVACIÓ ECONÒMICA INVERSIONS AMB MARCA
Dossier 14/03/2014

Ferrari: el motor de Port Aventura i BCN World

La firma italiana alçarà un espai de 75.000 metres quadrats dins del parc temàtic per valor de 100 milions

Dani Revenga
3 min
UN NOU APARADOR   Simulació de l’espai temàtic que Ferrari tindrà al recinte de Port Aventura.

TarragonaCop d’efecte de Port Aventura en plena tramitació parlamentària de BCN World, el projecte veí en el qual la companyia del parc temàtic també participa com a inversor. Investindustrial -l’empresa italiana que des de l’any passat té el 100% de Port Aventura- va anunciar ahir el fitxatge de la marca automobilística amb més seguidors a tot el món. La nova àrea temàtica es dirà Ferrari Land, suposarà una inversió de 100 milions d’euros i ocuparà una superfície de 75.000 metres quadrats dins del recinte de Port Aventura. S’hi podran trobar tota mena d’atraccions relacionades amb el Cavallino Rampante: simuladors de cotxes de competició, l’accelerador vertical més alt i ràpid d’Europa, botigues, restaurants i un hotel de luxe de 5 estrelles amb 250 habitacions. L’impacte en llocs de treball s’estima en uns 2.000, entre feines directes i indirectes.

El complex d’oci de Ferrari serà el segon de la marca a tot el món i l’únic que es farà a Europa. Portaveus de Port Aventura ho detallaven a l’ARA: “Vam presentar un projecte, però ens consta que n’hi havia molts més després de l’èxit del que tenen a Abu Dhabi”. De fet, el maig del 2012 va transcendir que València aspirava a acollir un parc temàtic de Ferrari, una pretensió que va ser desestimada per la marca italiana. Els mateixos portaveus de Port Aventura apuntaven que “no es preveu” que hi hagi més complexos com el de Port Aventura. Per poder dur a terme el projecte, Port Aventura pagarà a Ferrari una quantitat que no ha transcendit. A canvi, Ferrari cedeix els drets i participa en el disseny del complex. Port Aventura és actualment la segona destinació de complex turístic d’Europa i la primera del Mediterrani, amb 4 milions de visitants a l’any. El director executiu del parc, Sergio Feder, va explicar que “l’objectiu és continuar creixent de la mà de grans marques internacionals per arribar als 5 milions de visitants i ser els primers d’Europa”.

Veremonte es frega les mans

El grup promotor de BCN World, Veremonte, admetia ahir que l’espai temàtic de Ferrari contribuirà a fer viable el macrocomplex que es vol alçar al costat de Port Aventura. “Tenim clar que la presència de Ferrari encara fa més atractiva la nostra aposta i li dóna un nou valor afegit, però també que el nostre projecte ha servit per convèncer Ferrari”, asseguraven ahir portaveus de Veremonte, que van negar haver participat directament en les negociacions amb la firma italiana. Tot i així, “sí que comptava amb tota la informació de l’oferta d’oci que es projecta a la Costa Daurada”. Veremonte espera que l’anunci contribueixi a desencallar la tramitació parlamentària de BCN World.

El territori va rebre l’anunci de la nova inversió amb els braços oberts. Els ajuntaments de Salou i Vila-seca van coincidir a valorar molt positivament un projecte“que generarà molts llocs de treball”, segons Manuela de Moya, tinent d’alcalde de Vila-seca. L’alcalde de Salou, Pere Granados, va compartir els arguments i va aprofitar per instar les forces polítiques que encara no s’han posicionat sobre BCN World a “prendre’n nota i donar llum verda al projecte”.

Des del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el gerent, Octavi Bono, va destacar els beneficis de la inversió: “Ferrari ens dóna arguments per a aquest nou producte turístic que estem construint a la nostra destinació, que complementarà el sol i platja amb una oferta d’oci capdavantera al món”. “Referències tan potents com Fórmula 1 i Ferrari ens faran créixer en visitants, al mateix temps que es demostra la capacitat per atreure noves apostes”, va dir Bono. El Patronat de Turisme troba “lògic” el degoteig d’inversions a la Costa Daurada. “Com ja ha passat en altres llocs com Orlando, és més fàcil que un complex funcioni a una zona on ja n’hi ha d’altres que han obert mercat”, va apuntar el gerent del Patronat.

stats