Societat 24/07/2016

Barcelona actualitza la senyalització dels carrils bici

L’Ajuntament preveu incorporar els canvis abans d’acabar l’any

Ara
2 min
L’Ajuntament renovarà la senyalització dels carrils, sobretot els de doble direcció, per evitar accidents.

BarcelonaBarcelona renova la senyalització dels carrils bici. L’Ajuntament de la ciutat va fer pública ahir la revisió del manual que l’estableix, amb un important augment en el recorregut d’aquest tipus de vies a l’horitzó. Un dels elements més destacats que inclourà el nou pla serà un pictograma que estarà en tots els carrils bici amb dues direccions, i en tots els trams unidireccionals on les bicicletes circulin en sentit contrari al dels cotxes i les motos. L’objectiu que té aquest senyal és alertar els vianants que els vehicles de dues rodes i els motoritzats poden anar en dues direccions diferents en una mateixa via.

Però les noves incorporacions que preveu el manual van més enllà. El consistori també afegirà més semàfors exclusius per als carrils bici, dels quals augmentarà l’amplada, i indicarà amb més precisió les rutes ciclistes. A més, el nou manual incorporarà nous tipus de carrils bici en aquells llocs on la velocitat màxima és de 30 quilòmetres per hora. L’Ajuntament va dir en un comunicat que el seu objectiu no és només renovar els senyals sinó també “millorar la convivència, especialment entre ciclistes i vianants”, tal com va afegir la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.

El triple de carrils bici

El manual es va anunciar ahir però els canvis ja s’havien incorporat durant l’última setmana al carril bici del carrer Girona, i a partir d’ara i durant tot el mes d’agost s’afegiran les noves indicacions als carrers de la ciutat on hi ha hagut més conflictivitat entre vianants i ciclistes. El pla del consistori és que a finals d’any la nova senyalització ja estigui incorporada a totes aquestes vies, i que totes les que es facin noves ja la tinguin.

Aquest punt no és menor, ja que el consistori preveu triplicar el recorregut del carril bici a la ciutat de cara a l’any 2018. L’equip d’Ada Colau ja va anunciar la tardor de l’any passat que pretenia passar de 116 quilòmetres d’aquest tipus de via a 308, amb un cost de 32 milions d’euros. L’objectiu era posar en pràctica el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018: augmentar un 67% els desplaçaments que es fan cada dia en bicicleta a la ciutat, 136.000 ara per ara.

Que el 95% de la població tingui un carril bici a menys de 300 metres de distància de casa -també objectiu prioritari- hauria de servir perquè els trajectes que es fan en cotxe siguin el 21% del total, tal com preveu també el PMU. Però restar protagonisme al vehicle privat no segueix encara la tendència esperada. El 2015 van augmentar un 2,3% els trajectes en cotxe, que representen encara un 26,1% del total, cinc punts percentuals per sobre de l’objectiu fixat. Malgrat tot, les xifres de l’any passat no preveien encara l’ampliació que farà l’Ajuntament dels quilòmetres de carril bici, que comença amb el nou manual de senyalització.

stats