Publicitat
Publicitat

Europa insisteix que no hi ha diners per al corredor central

El Consell de Ministres de Transport de la Unió Europea va aprovar ahir les regles generals del nou marc de finançament de les xarxes europees de transport per al període 2014-2020, quan s'han d'activar la trentena de projectes ferroviaris prioritaris, entre els quals destaquen el corredor mediterrani i el corredor atlàntic, tal com la Comissió Europea va decidir l'octubre del 2011. Ahir, en un nou tràmit, Brussel·les va arraconar una mica més el corredor central, del qual encara la ministra de Foment, Ana Pastor, sembla que no n'ha dit l'última paraula. Malgrat que aquest projecte no apareix en els nous passos legals europeus referents a la xarxa de transports, Pastor va apuntar ahir que "seguirà treballant" perquè el corredor que passa per Saragossa-Madrid-Algesires entri a la llista. "El llistat ja estava tancat i avui no era el moment", va afegir lacònicament la ministra. Fonts del Parlament Europeu van apuntar que el PP tindria el seu moment en el període d'esmenes al projecte que va aprovar la Comissió, que ha de passar pel plenari i que encara ha d'arribar al Consell.

Tot i que ahir no es va passar de l'aspecte metodològic, la proposta inicial sí que especifica que les xarxes europees de transport comptaran amb 31.700 milions d'euros, dels quals 21.700 procediran del pressupost conjunt per a telecomunicacions, transport i energia (50.000 milions), i la resta, dels fons de cohesió. De tota manera, la xifra definitiva dependrà del marc financer de la Unió per al període 2014-2020, que es negociarà en el pròxim semestre pels Vint-i-set i el Parlament Europeu. Si es pren com a referència l'anterior marc pressupostari, l'estat espanyol va ser el territori que més beneficiat en va sortir econòmicament en el capítol de polítiques europees del transport, amb 8.000 milions d'euros, que va significar el 9% del total. Ahir la ministra Pastor no es va atrevir, però, a vaticinar cap xifra aproximada que podria percebre l'Estat, sobretot per als dos corredors prioritaris.

Més continguts de