Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Pastor diu que donarà més poder a la Generalitat en la gestió del Prat

Govern i Foment tornen a topar per l'enèsim incident a Rodalies

Les relacions entre la Generalitat i el ministeri de Foment són gèlides. L'enèsim incident a Rodalies va evidenciar ahir aquest divorci. L'Estat treu ferro a les avaries i el Govern ja ha esgotat la paciència.

No és casualitat que el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, no acompanyés la ministra de Foment, Ana Pastor, en la visita que va fer ahir al port de Tarragona. La relació entre Recoder i Pastor és distant, una fredor constatada amb el serial del nomenament del nou director de Rodalies. L'incident d'ahir a la xarxa ferroviària -una altra avaria va obligar a interrompre entre 40 i 60 minuts el funcionament de tres línies de Rodalies- va evidenciar la falta de sintonia. Mentre que Pastor va minimitzar l'incident a "un mal funcionament de la targeta de comunicació" i va explicar que el succés s'havia resolt en 20 minuts, l'informe d'Adif va detallar que l'avaria a l'enclavament de Barcelona Marina havia deixat inoperatiu el centre de comunicació que controla els nusos ferroviaris durant 54 minuts. L'1 de juliol es va produir el mateix contratemps. "No és un incident ocasional", va dir Ricard Font, director general de Transports i Mobilitat.

El Govern va posar exemples dels dèficits que presenta la xarxa de Rodalies, com les 10 avaries registrades en les dues últimes setmanes a la R3 (que connecta Barcelona i Vic). La ministra de Foment va dibuixar un escenari més favorable. Pastor va recordar que en el primer semestre del 2012 han disminuït un 32% les incidències a Rodalies i que el percentatge de puntualitat dels trajectes es va situar al maig en el 96%. La ministra va admetre l'incompliment en les inversions del pla de Rodalies i va demanar ajuda al sector privat per construir els accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona. La titular de Foment va dir que els accessos provisionals estaran enllestits al setembre, ara que la terminal de l'empresa xinesa Hutchinson està completada.

Falta d'entesa amb l'aeroport

Pastor va aprofitar la visita a Barcelona per anunciar que el govern espanyol modificarà la llei per introduir comitès de coordinació territorial que donin més autonomia als aeroports d'Aena, com el del Prat. Foment no va especificar les competències d'aquest comitè, un gest de Pastor a l'empresariat català. Portaveus de la conselleria de Territori van recordar ahir, però, que el Govern continuarà defensant el model de gestió individualitzada de l'aeroport del Prat, que el govern espanyol ha frenat.

Més continguts de