Publicitat
Publicitat

Joan Amorós: "Ha arribat l'hora que Catalunya es planti, i no només en el corredor"

L'impulsor Joan Amorós (Barcelona, 1938), enginyer industrial, es va dedicar professionalment a la fabricació d'automòbils a Motor Ibérica i a Nissan. És l'ànima de Ferrmed

Què és el més urgent a fer en el corredor mediterrani?

El corredor porta prop de 30 anys de retard però donarà una rendibilitat de 70.000 milions d'euros entre els anys 2016 i 2045. A curt termini, en aquest mandat, s'ha de canviar l'ample de via, posar un tercer carril fins a Cartagena, posar doble via entre Tarragona i Vandellòs, enllaçar els ports i les plataformes logístiques i que els trens que circulin siguin de 750 metres.

¿Comparteix el malestar del Govern quan envia una carta a Europa perquè es vetlli pel corredor?

El Govern fa el que ha de fer, que és queixar-se de la falta d'inversions a Catalunya. Perquè ara parlem del corredor, però què passa amb Rodalies? Van prometre 4.000 milions i no n'han invertit ni un. És una vergonya total. Ens tenen abandonats i això s'ha d'acabar. I perquè s'acabi s'ha de plantar cara amb fets i amb números.

Tindrà efecte aquesta carta?

Pot tenir un cert efecte, però l'important és que ha arribat l'hora que Catalunya planti cara no només en això sinó en moltes altres coses, perquè la discriminació que patim és evident. En temes fiscals, infrastructures, en tot. Això no pot continuar així.

¿Es creu el gest de la ministra de pressupostar el 2013 el corredor?

Doncs sí. Vaig ser a València amb ella i la pressió de tot arreu acabarà fent el seu fet. Una altra cosa és que el corredor s'acabi fent amb capital privat. Espero que sigui públic-privat i el peatge el pagui l'Estat.

Més continguts de