Publicitat
Publicitat

Defectes en la comunicació d'Aena agreugen la caiguda del subministrament elèctric del Prat d'aquesta matinada

L'empresa pública de gestió aeroportuària encara està investigant les causes del problema de subministrament elèctric que ha obligat a desviar vols a Reus, Girona, Perpinyà, Palma i Tolosa

L'Aeroport del Prat ha patit una apagada elèctrica durant la nit de dimarts a dimecres. Les instal·lacions de l'aeroport s'han quedat sense subministrament elèctric durant uns 20 minuts, aproximadament, segons algunes fonts. A conseqüència d'aquesta fallada elèctrica, ha calgut desviar alguns vols amb destinació a Barcelona fins als aeroports de Girona, Reus, Palma, Perpinyà i Tolosa.

L'apagada ha tingut lloc passades les deu de la nit i al cap d'uns vint minuts s'ha restablert el subministrament i s'ha pogut tornar a operar amb normalitat tant a les instal·lacions com a les pistes. Per la seva banda, Aena ha informat des del Twitter oficial de la companyia que han estat 11 els vols que s'han hagut de desviar.

Incertesa entre els familiars dels afectats

Alguns familiars d'usuaris afectats s'han queixat perquè no se'ls ha avisat sobre on aterrarien els avions de les persones que ells estaven esperant al Prat. En alguns casos, els afectats informaven les persones que els havien anat a buscar sobre els aeroports on el capità els deia que aterrarien. En arribar al destí, molts han hagut d'agafar un taxi fins a Barcelona. D'altres, com els desviats a Mallorca no han pogut.

Caos organitzatiu i manca d'informació

Durant el matí, s'estan coneixent nous testimonis sobre les vivències dels afectats. El món a RAC1, entre tots ells, destaca l'escassetat d'informació rebuda per part de les autoritats i de les companyies, que no podien aterrar al Prat. Entre d'altres problemes, alguns avions van sofrir retards de més de tres hores fins que van aterrar en algun dels aeroports citats anteriorment i que els queviures que els avions serveixen als seus passatgers també es van acabar i no podien servir-los més menjar malgrat els retards.

Alguns dels passatgers redireccionats per la fallada elèctrica del Prat es van assabentar dels problemes que hi estava havent a través de Twitter. En un dels avions desviats, en què viatjava Mònica Terribas, de la companyia Easyjet, el capità va haver de demanar perdó per la situació que s'estava vivint, malgrat que no tenia cap relació amb el servei que ells ofereixen.

Incomunicació entre organismes

Segons RAC1, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, s'ha assabentat d'aquests problemes a les instal·lacions del Prat a través de Twitter i no a causa que Aena l'hagi informat pertinentment sobre el tema. Segons informacions que ara per ara s'han publicat a Twitter, el Prat va estar durant 40 minuts sense llum en dues pistes d'aterratge, la duana per als de fora de l'espai Schengen tenia només un policia a Reus i l'aeroport de Reus es va haver d'obrir de nou per rebre avions perquè ja estava tancat. Protecció Civil s'ha assabentat dels problemes per la premsa. Aquest dimecres, a través de la ràdio, Protecció Civil ha sentit que hi va haver aquest problema al Prat, perquè Aena no els va avisar de tot el que estava passant.

Etiquetes

Més continguts de