Societat 27/03/2014

L'Ajuntament de Barcelona i Endesa acorden no tallar la llum a les persones pobres

L'Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS) va atorgar l'any passat 3.117 ajudes de subministrament en matèria de pobresa energètica

Efe
2 min

BarcelonaL'Ajuntament de Barcelona i la companyia Endesa han signat aquest dijous un conveni de col·laboració per "coordinar i agilitar" el pagament d'ajudes en situacions de pobresa energètica i no tallar el subministrament d'electricitat o gas a les persones necessitades que no puguin pagar els rebuts.

Segons ha informat avui l'Ajuntament, l'acord s'ha dut a terme a través de l'Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS), que l'any passat va atorgar 3.117 ajudes de subministrament en matèria de pobresa energètica per un valor de 512.281 euros, un 96,7 % més que el 2012.

Segons el conveni, Endesa es compromet a facilitar al consistori la forma de pagament de les ajudes municipals per evitar el tall de subministrament sense l'aplicació de cap interès de demora o comissió. També deixarà en suspens el tall d'electricitat o gas a partir del moment en què rebi la comunicació per part dels centres municipals de Serveis Socials que el titular del servei és una persona que rep ajuda social.

L'Ajuntament ha destacat que el conveni assegura d'aquesta manera que l'usuari dels Serveis Socials no es veurà afectat pel tall del subministrament i, a la vegada, el treballador social podrà agilitar el pagament de l'ajuda podent-ho ingressar directament a la companyia.

La tinent d'alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports, Maite Fandos, ha valorat "molt positivament" la firma d'aquest acord amb la companyia elèctrica "perquè demostra el compromís municipal de continuar donant resposta a les necessitats socials de la ciutat".

L'Ajuntament de Barcelona s'ha compromès a seguir "posant a l'abast de les persones els mitjans necessaris per cobrir les necessitats bàsiques, entre les quals es troben els costos derivats del manteniment dels subministraments de la llar".

"A més -segons Fandos-, ho fem des de la qualitat i l'eficiència, buscant sempre nous mecanismes i la complicitat dels agents implicats, com en aquest cas Endesa, per a poder-ho dur a terme".

De la seva banda, el director general d'Endesa a Catalunya, Josep Maria Rovira, ha subratllat la importància de l'acord i ha destacat que "en aquests moments de context social difícil per als nostres clients, Endesa es mostra sensible a aquesta realitat i per això està satisfeta de buscar els mecanismes més idonis per facilitar una solució a aquelles persones que es troben en situació de vulnerabilitat econòmica".

L'Ajuntament ha anunciat que també està en contacte amb representants d'altres companyies que operen a Barcelona per establir "els circuits i la interlocució necessària que garanteixi el coneixement dels Serveis Socials en els casos de tall en el subministrament de persones vulnerables".

L'Àrea Metropolitana de Barcelona ja va aprovar ahir un protocol per evitar el tall de subministrament d'aigua a les persones que no poden fer-se càrrec de les factures i que preveu que, en cas d'impagament de les factures, i en cas que es puguin beneficiar de les tarifes socials de l'AMB, aquestes passaran a ser més barates.

stats