Societat 21/05/2015

Una avaria informàtica també és al darrere de la caiguda del servei de les línies 9 i 10 del metro

El servei s'ha restablert des d'abans de les vuit del vespre en totes dues línies i els trens tornen a circular amb normalitat entre La Sagrera i Can Zam i Gorg, després de la incidència tècnica que ha afectat el sistema de control de trànsit ATS

Ara
2 min

BarcelonaEl servei de les línies 9 i 10 del metro ha estat interromput des de les 15.09 d'aquesta tarda a causa d'una incidència tècnica que ha afectat el sistema de control de trànsit fins a les 19.39, moment en què tot el recorregut, entre La Sagrera (Barcelona) i Can Zam (Santa Coloma de Gramenet) i Gorg (Badalona) ha tornat a estar operatiu, amb la qual cosa s'ha acabat la incidència ocasionada per la caiguda del sistema de control de trànsit ATS.

El sistema s'ha recuperat a primera hora de la tarda i a continuació s'han aplicat els protocols de restabliment de l'estat dels trens i revisió dels túnels, per assegurar que les condicions de circulació a la línia 9 i 10, que funciona sense conductor, eren les òptimes. Per això el restabliment del servei s'ha fet per sectors, començant a les 18.30 pel tram Can Zam - Can Peixauet.

Segons ha informat TMB en un comunicat, la fallada del migdia del sistema ha provocat l'aturada dels set trens que circulaven en aquell moment, de manera que ha calgut que els tècnics d'operacions evacuessin els passatgers, unes 300 persones, a traves de les portes d'emergència i els itineraris segurs dels túnels i les estacions. Un dels passatgers ha hagut de ser atès pels serveis mèdics.

Mentre es treballava per solucionar l'avaria, s'han habilitat serveis especials de bus per cobrir els recorreguts entre La Sagrera - Can Zam i la Sagrera i Gorg. També es recomanen com a alternativa de la línia 1 de metro a Fondo i la línia 2 a Gorg.

La direcció de TMB es reuneix amb el proveïdor informàtic de les línies

La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) manté des d'aquesta tarda una reunió de crisi amb responsables de Siemens, l'empresa proveïdora dels serveis informàtics de la L9 i L10 del metro, per aclarir les causes exactes de l'avaria en el sistema de control de trànsit ATS, que ha paralitzat durant cinc hores les dues línies. El director de la xarxa de metro, Marc Grau, ha explicat en declaracions a l'ACN que la interrupció de les línies s'ha produït per una seqüència de factors que han fallat: l'avaria del propi sistema ATS, la fallada del sistema redundant i la fallada d'un altre sistema que garanteix que els combois no quedin encallats a l'interior dels túnels.

"Esperem tenir més notícies sobre quin ha estat el motiu de la incidència perquè en aquest moment no tenim informació suficient per inclinar-nos cap a una causa concreta", ha assenyalat Grau. El director de la xarxa de metro ha comentat que TMB té contractes amb els proveïdors sota clàusules "de certes condicions i situacions" ha dit que un cop s'hagin analitzat els motius de la incidència es prendran les responsabilitats sobretot perquè "la probabilitat que es torni a produir en el futur sigui zero".

TMB ha indicat que una mitjana de 1.500 persones que haurien agafat el metro aquesta tarda a les dues línies, no ho han pogut fer arran de la incidència, a banda d'entre 250 i 300 usuaris que han hagut de ser evacuats dels set combois que han quedat aturats en el moment de l'avaria.

stats