Publicitat
Publicitat

Trànsit prova radars eòlics i solars a les carreteres secundàries

En lloc de connectar-se al servei elèctric, disposen d'una placa solar i d'un molinet de vent i estan especialment indicats per a zones amb dificultats per fer-hi arribar electricitat a través de la xarxa general

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha instal·lat dos radars eòlics-solars a diferents carreteres secundàries catalanes. Són aparells pioners a l'Estat espanyol que, en lloc de connectar-se a la xarxa elèctrica, disposen d'una placa solar i d'un molinet de vent, amb els quals poden funcionar de manera autònoma. Estan especialment indicats per a zones amb dificultats per fer-hi arribar electricitat a través de la xarxa general. Tots dos estan en fase de proves des de fa un mes i, un cop finalitzades, Trànsit decidirà si obre una licitació pública per incorporar aquesta tecnologia al control de velocitat en punts on fins ara era especialment complicat instal·lar-hi un radar.

Pel que fa al seu funcionament, no es diferencien de la resta. Funcionen per microones, és a dir, envien un feix d'ones cap a la carretera i el rebot d'aquestes quan entren en contacte amb un vehicle permet conèixer la velocitat a la qual circula. "Si les proves van bé, és possible que comencem a instal·lar-los en zones que ens interessa controlar però en què és difícil fer-ho", ha dit el responsable del pla de seguretat viària, Xavier Almirall.

Més continguts de