Publicitat
Publicitat

Vigileu les criatures Més grans, més sensibles

Durant l'estiu s'ha de tenir cura especialment dels infants. Els principals aspectes a tenir en compte són la dieta, la protecció del sol i una hidratació correcta. El doctor Álvaro Díaz, pediatra i representant de la Societat Catalana de Pediatria, explica: "La dieta ha de ser equilibrada. A l'estiu fa calor i cal que beguin molts líquids. Però sense abusar dels sucs de bric. És important que siguin naturals i sobretot que beguin molta aigua, especialment quan fan esport". El doctor Díaz recorda que cal que beguin encara que no tinguin set i aprofitar per consumir fruites. També recomana "no fer esport a les hores de màxima insolació, ja que en els nens és més difícil advertir els símptomes de la deshidratació". I remarca la necessitat de "protegir els nens del sol, amb una gorra, ulleres i amb cremes de factor protector elevat durant tot l'estiu".

Consells

1. Beure molta aigua i, en menor mesura, sucs naturals.

2. Començar el dia amb un esmorzar ben complet que inclogui sucs, fruita, cereals i làctics.

3. Protegir-los del sol amb gorres i crema solar. Partir d'un factor 50 i no baixar mai de 20.

4. És important mantenir les rutines, tant en els hàbits alimentaris com de son.

A les persones grans, la calor els afecta amb més intensitat. El doctor Salvador Altimir, coordinador de la unitat de geriatria de l'Hospital Germans Trias i Pujol, explica: "La persona gran acusa més la sensació de fatiga i a més té més possibilitats de deshidratar-se. Cal tenir especial cura d'aquelles que tenen malalties cròniques i que es descompensen amb més facilitat". Ara bé, el doctor Altimir insisteix: "El criteri de fragilitat no només està en relació amb la condició física sinó també amb la condició social i psicològica. Les persones grans que viuen soles i pateixen alguna malaltia són un grup de risc especial". Segons el gerontòleg, "s'han d'establir els mecanismes de supervisió a través de la família o els serveis socials".

Consells

1. Prevenir la deshidratació. Beure fins i tot sense set.

2. Situar-se en entorns frescos.

3. No fer exercici a les hores de més calor. Es recomana caminar 5 hores a la setmana.

4. Extremar la higiene dels aliments i fer menjars més lleugers.

5. Protegir-se del sol. Fer ser-vir gorra, quan hi ha pocs cabells.

Més continguts de