Societat 20/01/2014

6.000 alumnes de 4t d'ESO comencen a dissenyar apps a l'aula

És el primer cop que aquesta assignatura forma part del currículum escolar

Elisabet Escriche
1 min

BarcelonaUn total de 5.965 alumnes de 4t d'ESO de 196 centres públics i concertats de Catalunya han començat a dissenyar aplicacions per a dispositius mòbils aquest mes de gener. És el primer cop que aquesta assignatura, batejada amb el nom d'informàtica i optativa, està inclosa en un currículum escolar a nivell mundial. Per poder impartir aquesta matèria, un total de 240 professors s'han format prèviament mitjançant classes presencials i 'online' en el marc del programa mSchools, impusat per Mobile World Capital Barcelona i la Generalitat, i que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona i GSMA.

En aquesta fase pràctica, el professorat i l'alumnat tindran l'opció de treballar amb professionals del sector a través d'una plataforma que permetrà concertar classes 'online' i en què els professionals aconsellaran, resoldran dubtes i donaran suport a la classe. Actualment ja formen part d'aquesta plataforma un centenar de professionals d'empreses líders en desenvolupament d'apps o videojocs com els impulsors del conegut 'Candy Crush'. "L'objectiu no només és que els estudiants aprenguin a fer aplicacions, sinó també fer-los entendre la importància d'aquestes aplicacions pel seu caràcter social i econòmic. A més, també es vol potenciar l'emprenedoria i el vessat científic i tecnològic de l'alumnat", ha explicat aquest dilluns el secretari de Polítiques Educatives del departament d'Ensenyament de la Generalitat, Joan Mateo.

El projecte mSchools també promou els premis sobre creació i ús de solucions mòbils, els Mobile Learning Awards, i que els alumnes geolocalitzin i descriguin punts d'interès propers als seus centres educatius.

stats