Publicitat
Publicitat

El Barcelona Harley Days és la concentració de motos més multitudinària de la marca de Milwaukee

El bram de les Harley trona a Barcelona

Montjuïc és fins demà un gran aparador Harley-Davidson, una marca centenària que ha creat llegenda, construint tot un estil de vida que va més enllà de la conducció de les seves motocicletes.

Tot Barcelona tremola aquest cap de setmana amb el bram de milers de Harley-Davidson que s'apleguen a l'avinguda Maria Cristina arribades d'arreu del món al gran esdeveniment del Barcelona Harley Days. L'esdeveniment urbà de motos més gran a Europa repeteix per tercer any a Catalunya, on la mítica marca de Milwaukee sembla haver connectat amb el públic. Al contrari d'altres cites de motards i per a motards, la de Barcelona ha trobat una fórmula que satisfà les expectatives dels fans incondicionals de la marca i alhora acosta el fenomen Harley al gran públic.

La tercera edició de l'esdeveniment es presenta preparada per batre rècords. Els organitzadors esperen 18.000 motocicletes a la ciutat, principalment vingudes d'Europa, i han ampliat el programa d'activitats per superar el milió de visitants de l'any passat. Segons va explicar ahir el director general europeu de Harley-Davidson, Rob Lindley, la resposta entusiasta de la ciutat ha estat la clau per fer que el Harley Days, tot i ser l'esdeveniment més jove, ja sigui el més important. De fet, va afegir, la multinacional ja prepara una fórmula inspirada en Barcelona a Rio de Janeiro l'any que ve.

I no només això, Lindley va revelar que Barcelona és "la ciutat europea on més Harleys es venen", un altre motiu per centrar-hi esforços de màrqueting per seguir creixent. El director del mercat espanyol i portuguès, Josep Grañó, va afegir que Catalunya és el mercat més fort a tot l'Estat. Per la seva tradició de motos, la marca s'ha obert camí i ha aconseguit guanyar presència malgrat l'enfonsament de la vendes al sector per la crisi.

Conducció i espectacle

Les activitats del Harley Days es concentren a Montjuïc, on els visitants poden passejar i admirar les motocicletes, fotografiar-les des de tots els angles i fins i tot provar-ne alguna. En cas de no tenir carnet, també hi ha la possibilitat d'utilitzar un simulador i sense moure's sentir la vibració i el so característic del motor. L'oferta es completa amb concerts a l'aire lliure, exposicions de motos clàssiques i d'altres customitzades a gust del propietari.

Hi ha espai per a iniciatives solidàries, com la del Banc d'Aliments, que recollirà donacions de vals que després transformarà en menjar, i també el Banc de Sang.

Els milers de motards es mouran per tot Catalunya. Se'ls podrà veure a Montserrat, a la Costa Brava i al Montseny, on s'han programat excursions. Potser la millor manera de valorar el poder d'atracció de la cita serà la desfilada de demà al matí pels carrers de Barcelona. Aquest serà gairebé el comiat dels visitants a la ciutat, qui sap si fins a l'any que ve. Harley-Davidson no ha volgut revelar si, davant l'èxit, la cita continuarà, tot i que tant el govern municipal com l'empresa mostren sintonia per seguir.

Grañó va confiar en el poder d'atracció de Barcelona i en l'evolució de la marca dels últims anys. El 2010 a Espanya es van vendre 3.100 Harleys, la majoria a Catalunya. Això és un 20% més que el 2009 i aquest any confia a repetir.

L'alegria que es respira a Harley contrasta amb els problemes de la indústria de les dues rodes a Catalunya, per a qui Grañó, com a extreballador de Derbi, va tenir paraules de suport. Confia que es trobarà una sortida que garanteixi la continuïtat de l'empresa. En declaracions a l'ARA, va relatar la revifada èpica de Harley fa 20 anys, quan els problemes econòmics l'abocaven a la desaparició. L'estratègia d'uns directius, que la van recomprar, va permetre apartar-la del precipici i, amb ajuda del govern dels Estats Units, fer popular allò de the eagle soars alone (l'àguila reprèn el vol sola).

Més continguts de