Publicitat
Publicitat

Foment investiga Ryanair per tres aterratges d'emergència a València per falta de combustible

Van ser desviats de Madrid-Barajas per una tempesta. El combustible que han de carregar els pilots de l'aerolínia irlandesa està regulat en un pla d'eficiència pressupostària de la companyia

L’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), que depèn del ministeri de Foment, ha obert una investigació per aclarir les circumstàncies de tres aterratges d'emergència d'avions de Ryanair que s'havien quedat sense combustible.

Els tres avions de l'aerolínia 'low cost' van haver de rebre l'autorització per fer un aterratge d'emergència el dijous 26 de juliol a l'aeroport de València després de llançar un avís per falta de combustible.

AESA vol determinar les possibles responsabilitats en què podria haver incorregut Ryanair en l'incident.

Segons informa el 'Sunday Independent', els tres vols van ser desviats des de Madrid-Barajas fins a València per Control de Trànsit Aeri com a conseqüència d'una tempesta elèctrica que desaconsellava l'aterratge a la capital.

A València, teòricament, havien de ser a la cua d'aterratge, però els comandants d'emergència van alertar que no tenien prou combustible i van aconseguir prioritat per aterrar.

Segons les gravacions de les converses entre el pilot i Control de Trànsit a València, el comandant de vol va emetre un clar "mayday" per falta de combustible, cosa que es va repetir tot just tres minuts més tard i en una tercera ocasió el mateix dia.

El portaveu de l'empresa, Stephen McNamara, ha confirmat al diari irlandès aquestes informacions, i ha assegurat que l'única raó del succés és el desviament que van patir els avions. També ha aprofitat per disculpar-se "sincerament" amb els passatgers afectats.

El combustible que han de carregar els pilots de l'aerolínia irlandesa per als viatges està estipulat en un pla d'eficiència pressupostària de la companyia, del qual s'ha informat a la tripulació en, almenys, dos memoràndums en els últims mesos.

Així, s'obliga els pilots a fer provisió de la quantitat "mínima necessària" per complir el seu pla de vol, i qualsevol excés ha de ser justificat per escrit. No obstant això, segons el número dos de la direcció dels pilots de Ryanair i capità de la base de Stansted, Shane McKeon, "continua havent-hi un petit nombre de comandants que sembla que tenen problemes" amb aquest protocol.

"Algunes de les explicacions donades pels comandants de vol per carregar fuel de més no són acceptables. L'excusa més irracional és que els agrada aterrar amb tres tones de combustible. Aquesta no és la política de Ryanair, és totalment inacceptable i no és per això que se'ls paga", ha afirmat McKeon.

Més continguts de