Societat 07/06/2017

Es multipliquen per vuit les trucades al telèfon contra l'assetjament escolar

En els últims sis mesos, les trucades rebudes pel número d'Infància Respon de la Generalitat han passat de 5, el novembre del 2016, a unes 45 aquest maig

Efe
1 min
El perfil de l’assetjador escolar

BarcelonaLes denúncies per assetjament escolar rebudes pel telèfon d'Infància Respon de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència de la Generalitat (DGAIA) s'han multiplicat per 8 en 6 mesos.

El mes de novembre del 2016 el número 116111 d'Infància Respon, al qual es pot trucar per denunciar situacions d'assetjament escolar, va rebre una mitjana mensual de 5 trucades. Aquest maig la mitjana de trucades rebudes va ser de 40-45. Així ho han confirmat a Efe fonts de la conselleria de Treball, Afers Socials i Família.

L'increment de trucades es deu, segons les mateixes fonts, a una "consciència i sensibilització social més grans" contra l'assetjament, i coincideix amb la posada en marxa per part del ministeri d'Educació, Cultura i Esport del nou número de telèfon per a víctimes d'assetjament escolar.

Un terç dels alumnes de secundària reconeix que ha agredit físicament un companyEl número 116111 es va crear l'any 1997, funciona les 24 hores del dia, tots els dies de l'any, depèn de la DGAIA i l'atenen psicòlegs, treballadors socials i educadors, que orienten les famílies en els passos que han de fer per tramitar la denúncia.

L'abril d'aquest any el Govern va aprovar un decret per reforçar el paper del servei, que introdueix la novetat que es faci el seguiment dels casos a partir d'una trucada setmanal, segons ha informat Efe.

A més, el Govern està preparant una campanya perquè en tots els centres escolars s'informi sobre aquest servei, al qual poden trucar tant les víctimes d'assetjament escolar com les persones que en són testimonis.

stats