Publicitat
Publicitat

Cinc bagencs creen Fent país, una xarxa social per potenciar el turisme de proximitat

La plataforma permetrà consultar una llista d'activitats i establiments que comparteixen valors com la responsabilitat social o l'ecologisme

Cinc joves del Bages han creat una xarxa social, anomenada Fent país, que té com a objectiu potenciar el turisme responsable i de proximitat. Un dels impulsors, Nil Camprubí, ha explicat a l'ACN que la finalitat és crear una xarxa d'activitats i establiments de Catalunya que comparteixin valors com la responsabilitat social, econòmica i ambiental. Els socis de la cooperativa Fent país publicaran valoracions a la xarxa, amb la voluntat d'esdevenir un segell de confiança per a la ciutadania. A través  d'una aplicació per a dispositius mòbils, l'usuari podrà localitzar els establiments i les activitats que té més a prop, i seleccionar-los segons el tipus de turisme que més s'adapti a les seves prioritats.

Els cinc creadors de Fent país –Nil Camprubí, Marc Llopart, Ariadna Torras, Roger Codina i Tom Camprubí– han format una cooperativa d'oci, però a partir del setembre tothom qui ho vulgui també en podrà formar part i, per tant, opinar, proposar i valorar les seves destinacions preferides dins de l'àmbit català.

El soci de la cooperativa, que haurà de pagar, aproximadament, uns 15 euros anuals, obtindrà descomptes i promocions en bona part dels hotels, restaurants i cases rurals que apareguin a la xarxa.

Una aplicació per a mòbil

Qualsevol usuari podrà consultar els establiments i les activitats que els socis de Fent país hauran seleccionat a través de la pàgina web de la cooperativa o de la mateixa aplicació mòbil.

Caixes regal

De cara al desembre, Fent país vol crear unes caixes amb un ventall d'activitats i allotjaments acompanyades de xecs regal. Seran semblants a les caixes que s'han posat de moda en els darrers temps –com ara les de les firmes Smartbox o La vida es bella–, però amb una oferta que segueix els criteris de Fent País.

Bona resposta del sector

De moment, els socis de la cooperativa s'estan posant en contacte amb restaurants que, per exemple, ofereixen productes de quilòmetre zero o cases de turisme rural que potencien el turisme en família. A més de productors locals o petits empresaris que permeten potenciar el descobriment del territori.

Camprubí assegura que la resposta del sector ha estat molt positiva, de moment. De fet, segons ha explicat, un dels objectius principals de la xarxa és desestacionalitzar el turisme, una de les qüestions que "més preocupa el sector turístic del país".

Camprubí s'ha mostrat segur que Fent País permetrà donar a conèixer paratges fins ara desconeguts per la majoria dels catalans.

Més continguts de