Publicitat
Publicitat

xarxes

Facebook s'agafa de la mà d'Spotify per oferir el seu catàleg de música

Les dues companyies estan a punt de tancar un acord que permetrà a la xarxa social oferir continguts musicals d'aquest servei europeu en els països on Spotify està actiu. El servei podria estar operatiu d'aquí dues setmanes


Facebook i Spotify estan a punt de tancar un acord que permetrà a la xarxa social oferir continguts musicals d'aquest servei europeu en els països on Spotify està actiu, entre els quals hi figura Catalunya i l'Estat espanyol.

Segons informa Forbes en el seu blog, el servei podria entrar en funcionament d'aquí dues setmanes i permetrà als usuaris escoltar el catàleg de música d'Spotify en streaming (sense descàrrega) mitjançant la plataforma de la xarxa social.

Fins ara, la col·laboració de les dues companyies es limitava a l'aplicació Facebook Connect, integrada a la interfície d'escriptori d'Spotify, que permetia als usuaris veure el que els seus amics de Facebook estaven escoltant i publicar les llistes de reproducció de música al mur de la xarxa social.

Segons avança Forbes, el servei de música integrat a la xarxa social es trobaria, actualment, en període de proves. En el moment en què es posi en marxa, els usuaris de Facebook veuran una icona de Spotify a la part esquerra del menú principal que els permetrà instal·lar un software per accedir a la seva oferta musical, sense abandonar la pàgina de Facebook.

Mentrestant, un portaveu de Spotify va afirmar ahir no tenir coneixement d'aquesta nova integració de les dues plataformes: "Ja tenim una col·laborció amb Facebook i estem treballant contínuament amb ells per a millorar-la. Però fins aquí arriba la nostra relació". El cofundador d'Spotify, Daniel Ek, ha declinat fer declaracions al respecte.

Spotify és un dels serveis de música digital de més èxit a tot el món, però darrerament ha perdut força arran de l'anunci d'una reducció dràstica del temps de reproducció gratuïta pels seus usuaris.

Segons Forbes, aquesta integració no comportaria cap pacte econòmic. Per a Facebook, que a inicis de març va anunciar l a distribució de pel·lícules de la marca Warner Bros, suposaria fer un pas en la seva cursa per convertir-se en un centre de distribució de productes audiovisuals. Per a Spotify, significaria una plataforma més per projectar el seu servei i intentar caçar nous usuaris disposats a pagar per la seva versió premium.

Etiquetes

Més continguts de