TECNOCAMPUS

Bueni.es o la monitorització en el futur de l’’e-commerce’

L’empresa creix al Tecnocampus amb una gran aposta pel ‘big data’

J.m.
2 min
Bueni.es o la monitorització en el futur de l’’e-commerce’

Emprenedors amb visió de futur. Així es defineix la trajectòria d’Ivan Ramírez i Salvador Fàbregas, els dos socis que, el 2009, van apostar per l’ e-commerce i van fundar Detrinca Internet SL, que va créixer a la incubadora del TecnoCampus. Des de llavors, l’empresa no ha parat de fer-se gran, ja que ha trobat la clau de l’èxit en Bueni.es, un aparador online que mostra 22 milions de productes presents en 19.000 botigues de l’Estat i que busca “connectar gent que vol productes amb gent que els ven”. Qualsevol botiga amb presència a internet és susceptible d’aparèixer a Bueni.es. “Valorem què ofereix, ho classifiquem i ho posem a disposició de l’usuari, que pot navegar per les més de 14.000 categories en què es divideix Bueni.es per buscar qualsevol tipus de producte”, explica Ramírez.

“Cinc anys i mig més després d’obrir som 18 persones a l’equip i som presents en 11 països”, recorda Ramírez, a la vegada que subratlla que Bueni.es ha crescut “sense inversió ni préstecs bancaris”. Els primers passos al TecnoCampus van ser el novembre del 2010, quan Detrinca Internet SL es va convertir en la primera empresa que va entrar a formar part de la plataforma per acollir nous projectes empresarials. “La incubadora ens va oferir un espai de plug & play molt econòmic. Estàvem al costat de la universitat i envoltats de start-ups, gent com nosaltres que estan començant a fer negocis”, recorda Ramírez.

Gairebé cinc anys més tard, Bueni.es segueix creixent a l’aixopluc del TecnoCampus, on els ideòlegs van aprofitar per cursar el màster en emprenedoria i innovació, que els va permetre avançar en els projectes d’ e-commerce. “Ens va aportar aire fresc i la possibilitat de sortir de la nostra àrea de confort”, expliquen. Ara han canviat els papers i són Ramírez i Fàbregas els que fan de mentors en diferents projectes universitaris: “Ajudem alumnes del grau d’administració i direcció d’empreses a posar el focus en el projecte de carrera”.

NetRivals.com

A través de Bueni.es, Ramírez i Fàbregas van detectar que a Espanya es produïen uns 35 milions de canvis de preus. Basant-se en això i apostant pels avantatges del big data, recentment han tret un nou servei: NetRivals.com, que ajuda les empreses d’ e-commerce “a monitoritzar, en temps real, els preus dels competidors”. “Ara estem mirant de tancar un acord amb empreses com Puig, Taurus i Casio per poder analitzar com evolucionen els preus dels seus productes en diferents mercats i països”, conclou Ramírez.

stats