TECNOCAMPUS

Internacionalització i innovació són el futur de l’empresa

La crisi econòmica obliga els plans d’estudi a reinventar-se

B.v.
2 min
Internacionalització i innovació són el futur de l’empresa

La crisi econòmica obliga els plans d’estudi a reinventar-se. Les necessitats dels estudiants un cop entren al món laboral són ben diferents ara que fa cinc anys, i també les exigències de les empreses on aniran a buscar feina. Per això, alguns centres universitaris van una mica més enllà i, a banda de reinventar-se, també engeguen nous graus.

És el cas del TecnoCampus de Mataró, que prepara una carrera nova de cara al curs 2015-2016 sobre administració d’empreses i gestió de la innovació amb un enfocament internacional. Perquè els idiomes són clau per al futur dels estudiants, tant per trobar feina aquí com si decideixen marxar a l’estranger.

Internacionalització

La directora de l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus, Montserrat Vilalta, explica que per a aquest nou grau han “seguit el model de la carrera d’Administració i Direcció d’Empreses i Gestió de la Innovació (ADE), però traduït a l’anglès”. “Hem detectat que cada cop hi ha més demanda, l’estudiant veu que tard o d’hora haurà de marxar fora i que, sense un bon domini de l’anglès, no serà prou competitiu”. De fet, Vilalta està convençuda que “el debat del segle passat de fer les classes en català o castellà ja està superat; ara o les fas en anglès o no ets atractiu per als estudiants internacionals”.

A més, la directora detalla que el grau impartit en anglès té un doble objectiu. D’una banda, es vol incentivar que els estudiants trobin ofertes a Catalunya, que no hagin de marxar. I, a més, intentar que, si decideixen provar sort a l’estranger, tinguin les aptituds necessàries, a més de mirar d’atreure estudiants estrangers que vulguin fer aquest grau aquí. “Els pioners d’aquest sistema són les escoles de negoci, en què tradueixen a l’anglès carreres que ja es fan des de fa anys”, explica Vilalta. “Els primer són ells, i suposo que això acabarà passant també amb els estudis vinculats al món de les finances, el màrqueting o la comunicació. O ho fem així o no hi haurà futur”, augura.

El futur de l’empresa

Montserrat Vilalta té ben clares les implicacions i els motius d’aquest canvi a l’hora d’enfocar els estudis. “No volem aprofundir tant en les àrees més clàssiques, com puguin ser les finances -explica la directora-, sinó que ens volem centrar en la gestió de la innovació. És l’apartat que demana el futur més immediat de l’empresa. Perquè tant la internacionalització com la innovació representen dos elements fonamentals per a les empreses del nostre país, i també per poder competir en el mercat global”.

stats