Perseguint el bé social

1 min

Una enquesta de la Comissió Europea sobre dones actives en el sector de les TIC conclou que de cada 1.000 dones amb una llicenciatura o diplomatura, només el 29% tenen un títol universitari en tecnologies de la informació. En un article d’opinió al The New York Times, Lina Nilsson, directora d’innovació al Blum Center for Developing Economies de la Universitat de Califòrnia, apuntava que la seva experiència professional suggeria que si el contingut de les feines tecnològiques tingués un sentit més social això faria que es matriculessin més dones a les facultats d’enginyeria. En canvi, Therese Jamaa, directora de desenvolupament de negoci de Qualcomm per a Europa, indica que el fet que les feines tecnològiques tinguin finalitat humana i “un color més social” atreu indistintament homes i dones. “Cal fer una enginyeria millor per a tota la nova generació i saber-la comunicar, ja que la finalitat social l’haurien de tenir totes les funcions d’una empresa”, assenyala.

Necessitats i funcionalitats

“La informàtica requereix interacció i saber transformar necessitats en funcionalitats. Potser no sabem explicar aquest altre vessant de la informàtica i ens quedem en el maquinari”, reflexiona Rius, alhora que afegeix que, més enllà del fet que aquestes aplicacions impliquin millores significatives, s’hauria d’explicar més la utilitat i la incidència que té la informàtica en el dia a dia per engrescar més alumnes a estudiar carreres que hi estan relacionades. “El primer canvi l’hem de fer nosaltres mateixes, no hem de tenir por de sentir passió pel que ens agrada i hem de creure que podem arribar lluny lluitant pel que ens apassiona”, conclou Villarte.

stats