MUNICH i Gisela s'incorporen a l'outlet social Palafolls
Amb la seva adhesió, l'outlet social ja suma nou establiments a Palafolls de caràcter social, en els quals el 80% de la plantilla són persones amb malaltia mental severa i el consumidor pot trobar-hi roba outlet, no de segona mà
MUNICH va ser la primera a arribar a l'outlet social Palafolls, a la primavera, i va esdevenir el primer outlet social de la marca catalana de sabates. Tan bon punt van conèixer el projecte de la Fundació El Molí d'en Puigvert, la firma va apostar per instal·lar-s'hi per tal de donar sortida al calçat, complements i material esportiu corresponent a la temporada passada, però també, i sobretot, per canalitzar la seva part social i solidària amb un projecte ferm i consolidat pel que fa a la inserció laboral de persones amb malaltia mental severa. En aquest cas, la botiga ocupa quatre persones del Centre Especial de Treball (CET) i les dues responsables de la botiga són les monitores dels auxiliars empleats dins del CET.
A l'octubre, era la marca de roba interior, cotilleria i pijames Gisela la que aterrava a l'outlet social Palafolls. Aquest establiment és el primer outlet de la companyia malaguenya en els seus cinquanta anys d'història i ocupa tres persones i dues monitores del CET, les quals exerceixen de responsables de botiga. En aquesta altra botiga, a l'estiu el públic també trobarà roba de bany.
Amb la incorporació de totes dues botiges, l'outlet social cobreix un segment més per tal d'atendre la demanda dels seus clients.
Les marques, principals interessades
Un dels comuns denominadors de les dues obertures, assenyalen des de la Fundació El Molí d’en Puigvert, és que han estat les marques les que s'han interessat pel projecte. “Fins ara era la fundació qui contactava amb les marques per proposar-les tenir un outlet, però, des de l'any passat, són les marques les que ens ho estan demanant, la qual cosa denota que aquestes dues dècades de feina no només estan donant resultats quantitatius, sinó qualitatius”, assenyalen. I és que, prossegueixen, “cada vegada més, el sector moda i empresarial en general sembla estar més conscienciat del poder positiu que té la sinergia entre el tercer sector i el sector privat”.
Una aliança a la qual se suma el vector sostenibilitat, tenint en compte que les marques cada cop aposten més per allargar la vida de la peça no venuda prèviament tornant-la a introduir al mercat en comptes de destruir-la. Sense oblidar, subratllen des de la fundació, que sostenibilitat “també és treballar perquè cap sector de la societat es quedi sense un dels drets més inherents a l'ésser humà: el de treballar i que això faciliti tenir un projecte de vida”.
Model d'innovació social únic
23 anys després d’iniciar la seva trajectòria, la Fundació El Molí d’en Puigvert continua sent l'única fundació que articula el seu Centre Especial de Treball (CET) al voltant de les nou botigues de roba, calçat i complements outlet a una mateixa població, Palafolls. El pròxim 2026 la fundació renovarà i ampliarà la seva botiga Bershka. Es tracta, amb tot, de la línia principal de negoci d’una fundació que també disposa d'una secció de serveis integrals (obra, jardineria, manteniment, etc.) per a particulars, ajuntaments i empreses. Juntament amb la secció de comerç, tèxtil i personal d’estructura, la Fundació El Molí d’en Puigvert ocupa a gairebé 250 persones.