L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'Sánchez i l'optimisme temerari'
Perquè hi hagi un govern progressista hi ha d’haver un acord amb Junts, i aquest acord no s’ha tancat, ni tan sols un principi d’acord, excepte que per a Sánchez un principi d’acord fos que Junts està disposada a negociar, cosa que sap tothom des del juliol
Hola, com estan?
Ahir, a la concentració del PP a Madrid, hi havia una pancarta feta amb una bandera espanyola i a sobre la frase “Puigdemont a prisión y Sánchez a la mierda”, que vindria a ser el full de ruta popular del moment.
Però l’eslògan el va posar Ayuso, que per això té Miguel Ángel Rodríguez d'assessor. La presidenta madrilenya va fer repetir a la gent “de cap manera!” “Dir que no hi va haver delicte? De cap manera. Dir que els jutges espanyols són prevaricadors? De cap manera”. El “de cap manera” és el “no és no” de Sánchez.
“De cap manera” és la consigna de combat, més engrescadora, certament, que el “no som tontos” de Feijóo.
En el fons, la manifestació popular d’ahir té el regust de la impotència.
El PP presenta Feijóo com “l’home que és a quatre vots de ser president”, en un intent de fer-lo quedar més fort del que és i en una crida indissimulada als quatre socialistes perquè esdevinguin trànsfugues. Ara diuen que si volen votar Feijóo, que almenys no votin Sánchez si el candidat va a la investidura. Tot massa embolicat per amagar la crua realitat: el PP se n’ha anat tant a la dreta nacionalista (i mira que ja no li quedava gaire espai) que ja només pot pactar amb Vox.
Mentrestant, a Gavà,
Pedro Sánchez va donar per fet que hi haurà un govern progressista, en una de les seves habituals intervencions optimistes (a Junts hi ha qui n’hi diu “optimisme temerari”), i no va carregar gens contra l’independentisme.
Perquè hi hagi un govern progressista hi ha d’haver un acord amb Junts, i aquest acord no s’ha tancat, ni tan sols un principi d’acord, excepte que per a Sánchez un principi d’acord fos que Junts està disposada a negociar, cosa que sap tothom des del juliol.
Se suposa que un cop Feijóo hagi perdut la segona votació, previsiblement divendres que ve, Sánchez ocuparà el centre de l’escenari i agafarà la iniciativa negociadora i explicativa als espanyols, si vol presentar-se a la investidura abans que se li acabi el termini, el 27 de novembre, que és la data límit en què si no hi ha president les Corts es dissoldrien i es convocarien unes altres eleccions el diumenge 14 de gener.
Després de les arengues d’ahir, el calendari net i pelat és el que marca els temps de tothom.
Bon dia.