L'anàlisi d'Antoni Bassas: "Un tall de 16 mesos vol dir el que li ha importat Rodalies a l'Estat"

3271 visualitzacions

This browser does not support the video element.

Avui ha començat el tall de servei més gran de la història de Rodalies, el que s’ha planificat a la R3 (la línia de l’Hospitalet de Llobregat a la Tour de Carol).

El tall durarà 16 mesos, un any i quatre mesos, des d’avui fins a principis del 2027, perquè a part de la renovació general de la línia, es realitzarà el desdoblament del tram entre Parets del Vallès i la Garriga. I és per això la consellera Paneque hi ha anat aquest matí, amb el seguici de càmeres de televisió com a missatge que el Govern (avui que comença el debat de política general) està i estarà a sobre d’aquesta obra que obliga a posar un servei d’autobusos per als passatgers que ara no podran agafar el tren. 

Cargando
No hay anuncios

Sílvia Paneque: "Pensem que està ben dimensionat i planificat. N’hem parlat amb els alcaldes i alcaldesses. N’hem parlat amb el territori. Però, sempre diem, si en aquestes primeres dies i setmanes veiem que hi ha ajustos que cal fer, s’assumiran. És evident que afectem la vida de les persones d’una manera molt important i, per tant, és de justícia que almenys els usuaris tinguin un transport alternatiu que els permeti anar cap al nord o anar cap a Barcelona, tal com tenien el transport ferroviari abans del tall."

I ARA, mirin aquest mapa, si us plau:

Cargando
No hay anuncios

Aquí tenen el recorregut de la famosa R3, de l’Hospitalet de Llobregat a la Tour de Carol, a la Catalunya Nord. Notin com n’és, d’important: connecta el Llobregat amb el Pirineu, l’àrea metropolitana de Barcelona amb l’alta muntanya, passant per ciutats tan importants com Granollers, Vic, Manlleu, Ripoll o Puigcerdà. En qualsevol país del món, un eix tan estratègic seria la nineta dels ulls de qualsevol sistema de comunicacions. I, en canvi, ara estarà tancat setze mesos. Que calgui tancar-lo tant de temps és directament proporcional als anys, a les dècades, en què l’Estat no hi ha invertit gens. Normal: com més temps l’has deixat caure, més temps necessites per tornar-lo a un estat decent. Per tant, un tall de 16 mesos és la mesura exacta del molt que ha importat a l’Estat, a Renfe i a Adif el servei de Rodalies de Catalunya i el temps, i la vida i la feina dels passatgers que el paguen amb els seus impostos. I el que dic per a la martiritzada R3, val per a qualsevol altra línia de Rodalies. Precisament en una època en què tant es parla de conciliació i de canvi climàtic, Rodalies ha trencat els horaris de molta gent i ha enviat milers de passatgers del tren a cremar benzina. No ho podien fer pitjor.

Cargando
No hay anuncios

D’això, i d’habitatge es parlarà a partir d’avui al Parlament, al debat de política general.

Una incògnita plana sobre el debat: aconseguirà el govern d’Illa aprovar els pressupostos de l’any que ve, o tampoc? Junts s’oferirà a negociar, o tampoc? Esquerra i Comuns tenen algun interès a aprovar els comptes d’un president que van investir, o tampoc? Prou problemes té la gent perquè, a sobre, la democràcia sigui tan disfuncional.

Cargando
No hay anuncios

Bon dia.