Meteo24/03/2015

El temps era bo en el moment de l'accident

Ni a les capes baixes ni a l'altura a la qual solen volar als avions hi havia condicions meteorològiques adverses

Miquel Bernis

BarcelonaRes fa pensar que la meteorologia hagi pogut ser un condicionant de l'accident aeri d'aquest matí als Alps. Els avions comercials acostumen a fer bona part dels vols a una altura d'uns 9.000 metres, gairebé sempre per sobre dels núvols. Aquest matí, les condicions a la zona a aquesta altura eren favorables, el vent era molt feble, i el vigilat corrent en jet se situava dividit entre l'Atlàntic i els països nòrdics. En el moment d'emprendre el vol els pilots saben perfectament quina és la situació d'aquest corrent en jet, i en molts casos no només no l'esquiven, sinó que, a més, l'aprofiten per estalviar energia si els va a favor.

La imatge que acompanya la peça és un mapa amb la previsió del vent a la capa de 300 hPa (al voltant dels 9.000 metres) del model WRF-NMM, fet córrer pel web francès Meteociel.

Cargando
No hay anuncios

Tampoc hi havia mal temps en superfície, una circumstància que només hauria influït en cas que l'avió s'estigués enlairant o estigués aterrant.

Cada dia es llancen a l'atmosfera entre 950 i 1.000 globus acompanyats de sensors de temperatura, humitat i vent. D'aquesta manera se saben les condicions que hi ha en els diferents nivells i es poden elaborar mapes amb la previsió per a diferents capes.