CARTES I MISSATGES

Cartes a la Directora 12/11/2019

L’auge de Vox

El 2016 ens estranyava profundament que en les eleccions presidencials dels Estats Units hagués guanyat Donald Trump: un candidat racista, homòfob i masclista.

Avui veiem que Vox ha pujat com l’espuma en les eleccions generals d’Espanya. I ens posem les mans al cap, no podem entendre com ha pogut passar. Però tot té el seu motiu. Vox ha estat en boca de tothom, li hem donat visibilitat i s’ha normalitzat en espais de màxima audiència un partit que té per bandera la ideologia de l’odi. Ja és hora de deixar de normalitzar l’odi, comencem a defensar els nostres drets fonamentals.

LAURA FONT

L’HOSPITALET DE LLOBREGAT

La dimissió de Rivera

Crec que encara ha fet més mèrits per dimitir el senyor Sánchez que el senyor Rivera. En vista del resultat d’unes eleccions que han costat molts diners a l’erari públic, convocades perquè Sánchez tenia por de no dormir si cedia un ministeri a Podem, ara encara podrà dormir menys. A més de perdre escons, ha aconseguit que l’extrema dreta de Vox dobli els seus resultats. Sánchez ha fet el ridícul. I no és el primer cop.

ANGEL MARCO

SANT JUST DESVERN

(R)evolució en la higiene femenina

En aquests últims anys el mercat de la higiene íntima femenina s’ha vist revolucionat per un nou producte: la copa menstrual. Si bé és cert que es tracta d’una alternativa encara molt minoritària en comparació amb els mètodes clàssics, són molts els avantatges que ofereix. No només és una opció preferible per a la salut íntima de les dones, sinó que es tracta d’un sistema més econòmic i ecològic. A més a més, la seva aparició ha obert nous debats imprescindibles per a la lluita feminista. Així com també ha evidenciat la falta d’educació sobre la menstruació. L’aparició d’aquest nou producte està suposant una pressió evident en el mercat de la higiene femenina. En aquesta línia, divendres passat el Bundestag alemany va anunciar que el 2020 reduirà del 19% al 7% l’impost d’alguns productes d’higiene íntima i eliminarà així la taxa rosa, que els atribueix uns impostos equiparables als del consum de joies, tabac o alcohol.

LAIA MINYANA PÒRTULAS

BARCELONA

‘Big data’

L’INE ha anunciat un pacte amb diferents teleoperadores per poder seguir els moviments dels telèfons mòbils dels usuaris, amb la finalitat de conèixer els fluxos de gent que es desplaça diàriament. Suposadament, les dades obtingudes poden contribuir a la millora de les xarxes de transport públic, per adaptar-se millor a la demanda de la gent.

Ja són diverses les vegades que la població ha renunciat -conscientment o inconscientment- a la seva privacitat en nom d’un bé col·lectiu (la seguretat, per exemple). I moltes vegades sense estar ben informada, a través de processos del tot opacs. Tots els nostres moviments queden enregistrats. Què se’n fa, però, de totes aquestes dades? Ens falta informació i hem de reclamar que ens la donin.

LAIA PONS

MANRESA

Nadal al novembre

Tornant cap a casa m’he trobat amb l’equip d’instal·ladors dels llums de Nadal pel meu carrer i he hagut de mirar la data perquè no m’ho creia. Estem tot just a principis de novembre. L’únic objectiu d’aquest avançament és propiciar l’ambient nadalenc perquè la gent entri en l’esperit de comprar abans d’hora. Jo crec que el Nadal és més que això i no se l’ha de reduir a una simple campanya comercial, a ser la festa del consumisme.

ALBA MAAOUI ALLEPUZ

CORBERA DE LLOBREGAT

Més continguts de