CARTES I MISSATGES
Opinió Cartes 20/09/2021

Cartes a la Directora 19/09/2021

3 min

Sembla ser que som un dels països amb més repetidors: en tenim quatre vegades més que la mitjana de l’OCDE. Nou de cada 100 alumnes d’ESO repeteixen curs a Espanya. Diuen que hi ha una reforma educativa en marxa per mirar de solucionar el problema, però de reformes educatives ja n’hem vist moltes i no sembla que les coses vagin a millor. De fet, ja havíem tret molt mala nota en altres estudis similars dels últims anys. Preguntem-nos: què ho fa això? ¿No som un país tan modern com els que ens envolten?

Inscriu-te a la newsletter Pensem Les opinions que et fan pensar, t’agradin o no
Inscriu-t’hi

Crec que tot això està relacionat amb el tipus de país que tenim, molt donat al turisme i a la restauració. Hi ha una àmplia oferta de feines que de seguida permeten tenir un petit sou i això empeny molts nanos a deixar córrer els estudis quan presenten dificultats. El problema és que al cap de molts anys, el sou que tens continua sent petit. ¿No hi ha manera de trencar aquest cercle viciós?

CARME SÀNCHEZ

SANTA COLOMA DE GRAMENET

Llentiscle

Fa dies que pels boscos del voltant de Besalú escamots de temporers estan tallant totes les branques de llentiscle que poden. Aquesta explotació -dels temporers i del bosc-és indignant. Si continua així, amb impunitat, arrabassant aquesta planta dels boscos, d’aquí uns anys ens trobarem lamentant que s’ha extingit o a punt de fer-ho! ¿No hi ha ningú que vigili? ¿Cap control? ¿Quines mesures ha pres el departament d’Agricultura? Aquests rams de llentiscle són enviats a França o Holanda, segons afirmen...

JOSEP VARELA I SERRA

BESALÚ

Comerç de proximitat

El model de comerç urbà de Catalunya en els últims anys ha tingut el suport de les institucions com a model a conservar per generar unes ciutats que puguin dinamitzar la vida quotidiana i satisfer les necessitats dels seus habitants. Aquest model de proximitat ha patit canvis molt importants durant el covid-19. Cal preparar-ne el futur donant-li la importància que té. Cal presentar la proximitat com a tracte personal i coneixedors de l’entorn per convertir-nos en agents de cohesió social. Aquesta proximitat ha de transmetre confiança als habitants de les ciutats com a punt de trobada. La proximitat estalvia temps en desplaçaments, i amb això contribuïm a una millora mediambiental. La proximitat fa que el comerç urbà incrementi les seves vendes. Si al concepte de proximitat li donem un significat de ciutat farem que les ciutats siguin més dinàmiques i possiblement més atractives per a nous emprenedors i emprenedores. En definitiva, crearem espais de relació de qualitat que ens donaran vitalitat i sentit de comunitat.

JOAN ROS CARDONA

SANT BOI DE LLOBREGAT

El malson de la llum

El meu pare, de 86 anys, va deixar de rebre el rebut de la llum d’Endesa el febrer d’enguany. Va trucar a la companyia i li van dir que era una errada informàtica. Passaven els mesos i no se solucionava, de manera que va presentar una reclamació. Encara no l’hi han resolt i està preocupat perquè no sap quan haurà de pagar, ni com, aquests mesos, ni té constància del que està gastant cada mes de llum ni què li ha suposat la pujada del preu d’aquest estiu. Quina indefensió per a una persona gran… Parlant amb familiars s’ha assabentat que aquesta avaria no l’afecta només a ell sinó a més persones. I, a més, va rebent contínuament trucades de diferents comercialitzadores per presentar-li ofertes, tot i que ha dit repetides vegades que no el telefonin, que el que vol amb la seva edat és estar tranquil. L’electricitat és un malson no només pel seu preu; també ho és fins i tot quan la pots pagar.

NÚRIA QUINTANA JOU

BARCELONA

stats