Ara Castells 12/06/2018

El Concurs de Castells creix a nivell organitzatiu

S'incorporen professionals externs en l'àmbit de producció, gestió tècnica i comunicació

Guillem Andrés
2 min
El Concurs de Castells creix a nivell organitzatiu

TarragonaAquest dimarts s'ha fet la presentació del XXVIIè Concurs de Castells a l'Antiga Audiència de Tarragona, en la qual s'han presentat les novetats de l'edició d'enguany, més enllà de la modificació a la taula de puntuació que ja es va avançar l'agost passat. En la roda de premsa s'han destacat els canvis en seguretat, tant en l'aspecte casteller com extracasteller, i en l'organització.

El Concurs vol fer un salt comunicatiu després que en l'edició del 2016 es congreguessin 400 periodistes de 125 mitjans diferents. El director del certamen, Xavier Gonzàlez, ha deixat clar que "el Concurs té una repercussió mediàtica important i per tant, a partir de l'experiència, el que volem és no deixar de treballar perquè el Concurs sigui considerat el gran esdeveniment de la cultura popular". Així, han incorporat nous professionals en l'àmbit de premsa i xarxes socials sota la direcció comunicativa de Xavier Capdevila i amb un objectiu clar de potenciar els castells en viu.

Alhora també es vol detallar què implica el Concurs més enllà dels castells. És per això que s'ha posat en marxa la nova etiqueta #SensacióConcurs per les xarxes socials, alhora que s'ha encarregat un estudi sobre el volum de gent que es mou entre l'edició de dissabte i diumenge, també per esbrinar com es pot millorar en seguretat.

Aquestes millores, per tant, també impliquen un augment del pressupost, per la qual cosa s'han hagut de buscar nous patrocinadors que se sumin a l'aportació de 350.000 € de l'Ajuntament. González, però, ha afirmat que en qui ha de repercutir en primera instància aquest augment és en les colles.

Pel que fa a la venda d'entrades, també s'ha explicat que l'objectiu és omplir la Tarraco Arena Plaça en la jornada del dissabte. Les 6.000 entrades es començaran a vendre a partir del juliol a través d'una empresa de 'ticketing' amb la qual ja s'ha arribat a un acord. Finalment també s'ha concretat que hi haurà una exposició fotogràfica a Torredembarra els dies anteriors al Concurs que més tard s'instal·larà a Tarragona.

stats