Reial Madrid

El Reial Madrid fulmina Xabi Alonso

Sorprenent gir de guió a la banqueta blanca després de perdre la Supercopa

Xabi Alonso, entrenador del Madrid.

BarcelonaXabi Alonso deixa de ser l'entrenador del Reial Madrid. Aquest és el breu escrit en què el club presidit per Florentino Pérez explica la contundent decisió: "El Reial Madrid comunica que, de mutu acord entre el club i Xabi Alonso, s’ha decidit posar fi a la seva etapa com a entrenador del primer equip. Xabi Alonso sempre tindrà l’afecte i l’admiració de tot el madridisme perquè és una llegenda del Real Madrid i ha representat en tot moment els valors del nostre club. El Reial Madrid sempre serà casa seva. El nostre club agraeix a Xabi Alonso i a tot el seu cos tècnic la feina i la dedicació durant tot aquest temps, i els desitja molta sort en aquesta nova etapa de les seves vides". El relleu a la direcció tècnica de la plantilla blanca serà Álvaro Arbeloa, fins ara entrenador del Reial Madrid Castilla i fins ara molt amic d'Alonso, amb qui va construir una gran relació quan van coincidir a la gespa durant l'etapa de José Mourinho.

Després de posar punt final a la seva carrera com a futbolista professional, Arbeloa va iniciar la seva etapa a les banquetes l’any 2020, incorporant-se a les categories inferiors del Madrid. Al futbol formatiu blanc va començar com a entrenador de l’infantil A, amb el qual va aconseguir el títol de lliga, abans de fer el salt al cadet A –una categoria superior– la temporada següent. Van ser els passos previs a fer-se càrrec del juvenil A, l'últim esglaó del futbol formatiu abans de l'àmbit semiprofessional. Amb el juvenil A, Arbeloa va seguir amb una dinàmica ascendent: la temporada 2022-2023, el seu conjunt va guanyar la Lliga, la Copa del Rei juvenil i la Copa de Campions. Els bons resultats van reforçar la seva figura com a tècnic dins del planter madridista. A partir d'aquesta campanya, va passar a ser l'entrenador del Castilla, de Primera Federació (la tercera categoria del futbol estatal), rellevant una llegenda blanca com Raúl González al capdavant del filial blanc, que en aquests moments encara té opcions de pujar al futbol professional.

S'acaba, doncs, la trajectòria de Xabi Alonso a la banqueta madridista després de la derrota a la Supercopa d'Espanya aquest diumenge a l'Aràbia Saudita. Tot i que el seu equip va competir contra un Barça força superior fins al darrer minut del partit, Florentino Pérez ha acabat prement el botó del canvi radical d'entrenador. El donostiarra, que arribava al Santiago Bernabéu avalat per un gran paper al Bayer Leverkusen, equip que va convertir en campió de la Bundesliga per davant del poderós Bayern de Múnic, va firmar contracte fa uns mesos fins al juny del 2028. La seva destitució implica també la sortida del seu cos tècnic de confiança i el retorn, a falta de confirmació oficial, d'Antonio Pintus, el cèlebre preparador físic que va acompanyar els anys d'èxits amb Zinedine Zidane i Carlo Ancelotti. Així mateix, la prematura marxa d'Alonso reforça el poder de la plantilla d'estrelles del Madrid i en especial de Vinícius Júnior, que des de l'estiu ha qüestionat públicament les decisions del basc durant els partits.

Un 70,6% de victòries amb Xabi Alonso

Xabi Alonso, presenta unes dades molt més limitades pel que fa a volum: 34 partits dirigits, amb 24 victòries, 4 empats i 6 derrotes, un percentatge de victòries del 70,6%. Un percentatge ben baix pel que fa a aquest tram de la temporada, sense encara entrar en cap fase gaire avançada ni de la Lliga, ni de la Lliga de Campions, ni de la Copa. De fet, l'únic títol que s'ha disputat fins ara, la Supercopa d'Espanya, ha acabat condemnant el tècnic basc. Durant la seva breu etapa a la banqueta blanca, a Alonso li van ploure –especialment a les xarxes socials– les comparacions i els mems amb Xavi Hernández: un exmigcampista de gran talent que tornava al seu club en qualitat d'entrenador i les coses no li sortien com ell volia. L'egarenc va dirigir el Barça durant 141 partits oficials, amb un balanç de 89 victòries, 23 empats i 29 derrotes, unes xifres que es tradueixen en un 63,1% de triomfs, un registre considerable tenint en compte el context de reconstrucció econòmica i esportiva en què va assumir el càrrec.

stats