Tecnologia

Una executiva de Google, nova consellera delegada de Yahoo!

Marissa Mayer liderarà la companyia, que fa anys que viu una profunda crisi. Hores després d'anunciar-se el fitxatge, ha revelat que està embarassada

Efe
2 min
Marissa Mayer

WashingtonYahoo! ha nomenat aquest dilluns a la nit la fins ara executiva de Google Marissa Mayer com a nova consellera delegada. D'aquesta manera, posa punt final a un llarg procés de diversos anys per consolidar la cúpula directiva de la companyia, que s'ha reformat per sortir de la crisi que viu des de fa temps.

Amb aquest nomenament, Mayer es converteix en la dona més influent de Silicon Valley. En un comunicat, la nova consellera delegada de Yahoo! es mostra "encantada de liderar Yahoo!, que és la destinació de més de 700 milions d'usuaris", i promet seguir innovant i millorant els productes i continguts per a usuaris i publicistes. Mayer, de 37 anys, s'havia incorporat a Google el 1999, i havia ocupat els càrrecs de responsable de serveis interactius i de mapes, així com de la comercialització de serveis relacionats amb aplicacions com Google Earth o Street View. Curiosament, poques hores després que es fes públic el seu fitxatge per Yahoo!, ella mateixa va anunciar a Twitter que està embarassada del seu primer fill, un nen que hauria de néixer a principis d'octubre.

Yahoo! era dirigit fins ara per un conseller delegat interí, Ross Levinsohn, que va ser nomenat per al càrrec a principis d'aquest any, quan Scott Thompson va abandonar la companyia, en la que va ser la quarta renúncia a aquest càrrec en cinc anys. Segons el cofundador de la companyia David Filo, la junta directiva de l'empresa va acordar per unanimitat que Mayer sigui la nova consellera delegada, ja que és "ben coneguda per ser una líder visionària" i experimentada en el disseny de les estratègies més innovadores de Silicon Valley, on es concentren les empreses tecnològiques líders.

Yahoo! ha llançat recentment una nova estratègia d'acords de cooperació per no seguir perdent terreny davant d'empreses com Microsoft o Facebook, amb les quals ha signat aliances estratègiques per compartir plataformes i rellançar el negoci.

stats