Crítica de cinema

'Maléfica: maestra del mal', un conte de fades transformat en baralla de dives

Angelina Jolie reprèn el paper de la fada sinistra amb una antagonista a l’altura: Michelle Pfeiffer

Direcció: Joachim Rønning. Guió: Micah Fitzerman-Blue, Noah Harpster i Linda Woolverton. 118 minuts. Estats Units i Regne Unit (2019). Amb Angelina Jolie, Michelle Pfeiffer i Elle Fanning.

De totes les pel·lícules del nou cicle Disney que reformula els contes de fades i els clàssics del seu catàleg, la Maléfica del 2014 és sens cap mena de dubte l’exercici més inspirat dels que s’han realitzat fins avui. Amb una Angelina Jolie aclaparadora i una actualització del conte en clau feminista, era obvi que aquell film no demanava una segona part, sobretot perquè Charles Perrault no va escriure-la en el seu moment. Però les bones xifres de taquilla ens han portat ara aquesta seqüela que, malgrat quedar-se bastant lluny de la solidesa del primer film, ofereix com a mínim un parell de motius per gaudir-la: una de les raons és, evidentment, Jolie, i l’altra, Michelle Pfeiffer en el rol de la reina dolenta del conte. De fet, Pfeiffer, que interpreta la mare del príncep blau del qual s’enamora l'Aurora (Elle Fanning), li pren desvergonyidament unes quantes escenes a la Malèfica, especialment en el primer tram del film, preparant el camí per a un clímax final que aposta per una baralla de dives a l’altura dels enfrontaments femenins de Joc de trons. Més fosca, arriscada i inversemblant que la cinta prèvia, Maléfica: maestra del mal, tanmateix, es posa al servei absolut de la seva actriu protagonista, que, com succeïa a l’altra pel·lícula, utilitza aquesta ficció per reivindicar la seva imatge pública. I deunidó quina imatge!

Més continguts de