Cultura 02/05/2018

El Versus canvia de direcció i serà una sala multidisciplinària

Ventura Pons tornarà als escenaris 35 anys després

Núria Juanico
2 min
Jofre Blesa i Ramon Godino a l’entrada de la Sala Versus Glòries.

BarcelonaEl Versus Teatre canvia de mans i es transforma. Ramon Godino i Jofre Blesa han assumit des de fa uns dies la gestió de la sala -que des del naixement de l’espai el 1995 estava capitanejada pel seu fundador, Ever Blanchet- a través de la seva productora, Apunta Teatre. Aquesta nova etapa es fa evident a partir d’avui amb l’estrena d’ Enverinades, un espectacle sobre la influència dels contes de fades dirigit per Àngels Aymar. És el primer muntatge que Godino i Blesa programen a la sala, on es podrà veure fins al 27 de maig.

El canvi de mans de la gestió del Versus va lligat a un rentat de cara de l’espai, que manté els 96 seients però ha substituït les butaques per les que tenien els cinemes Boliche. També adopta un nou logo i un nou nom: Godino i Blesa l’han rebatejat com a Sala Versus Glòries. Aquesta decisió respon a la voluntat de donar a conèixer la ubicació de la sala, però també a la nova línia artística de l’espai. “Volem implantar el model de l’Off-Broadway”, explica Blesa, que subratlla que un dels seus objectius és que espais com el Versus siguin vistos “com a teatres off i no com a sales alternatives”.

Emmirallant-se en el funcionament de l’escena teatral novaiorquesa i londinenca, Blesa i Godino busquen potenciar els espectacles de proximitat, en què “el públic té els actors a un pam”, diu el primer. Es tracta d’un model que ells vinculen a una segmentació del teatre, on les primeres files pagaran més i les últimes menys, i a la desvinculació de la sala de les plataformes d’internet que venen entrades rebaixades. “Hem de tenir clar que la cultura té un preu -afirma Blesa-. No pot ser que anar al teatre costi menys de 14 euros. Volem implantar preus accessibles per a tothom però alhora hem de donar valor als espectacles”. Segons Godino, la sala combinarà aquestes estratègies amb la voluntat de mantenir “l’estructura i la filosofia” de l’espai. La nova programació consta de propostes teatrals, però també de màgia, dansa i música, responent a la intenció d’impulsar una sala multidisciplinària. Entre aquestes propostes hi ha un acord de col·laboració amb l’Orquestra Simfònica del Vallès, que hi portarà concerts de música de cambra. Segons Blesa, la seva intenció és “que tothom pugui entrar al Versus i fer-hi coses, des d’espectacles i actuacions fins a presentacions de llibres i xerrades”.

Aquesta nova línia no exclou el teatre de la programació del Versus, al contrari. “Volem que els dramaturgs catalans tinguin el protagonisme principal, tot i que també tenim previst impulsar obres en castellà, en anglès i en francès”, avança Blesa. De moment, la programació està tancada fins al desembre. Entre els noms que en formen part hi ha Rosa Andreu amb Memòria de les oblidades, Carme Sansa amb un recital, una nova obra de Roc Esquius i el monòleg Quina feinada!, dirigit per Ventura Pons i protagonitzat per Roger Pera. Aquest muntatge, que s’estrenarà el 12 de setembre, suposa el retorn de Pons com a director escènic, un territori que no trepitjava des del 1983.

stats